Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken snygg SadelVill ha tips på vilka smörjmedel ni använder er av till era sadlar och träns?
Undrar också om någon har tips vad man ska smörja dom ljusa partierna med på denna sadel?
Något medel som inte mörknar lädret och som hjälper till så det inte blir fula regnprickar på lädret.
Intressant! Jag har begärt ut innehållsförteckning på Equipes smörja men varken tillverkare eller återförsäljare har velat svara vad produkten innehåller. Hade varit trevligt att veta exakt vad man geggar runt med sina händer i, ur allergisynpunkt. Luktar ljuvligt, smörjer bra, men upplever definitivt att lädret blir mörkare av produkten.Jag använder Equipe eller Amerigos produkter. Det lär enligt elev utbildad inom miljö, kemi etc ganska likvärdiga produkter innehållsmässigt och borde vara rätt bra för lädret.
Jag upplever att Equipes (samma som Amerigo) mörkar ljust läder, så testa försiktigt.Just nu har jag Equipes Grease hemma, men har inte vågat testa det på sadeln ännu (bara på det mörka)
Skomakare brukar använda kemiskt ren bensin när de rengör (fina) skor från gammal skoputs. Kanske värt att pröva?Min sadel ser fortfarande ny ut efter ett år! Har köpt en begagnad nu då den andra inte passade längre. Och tror den är mättad eller något. När jag smörjde den så blev det ett lager som aldrig torkade in. Hur fixar man det? Eller det går inte?