Bra sele till pälshund?

cassic_bambi

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett bra sele till en pälshund, en liten bichon frisé, någon som har tips?

Önskemålet är minimalt pälsslitage, då det odlas o hålls på utväxt för en bra utställningsfrilla :D Halsbandet har hon börjat få "dike" av vill nu ha ett sele som man kan varva med. Har provat lite olika modeller men inte hittat något optimalt sele!

Hoppas ni kan hjälpa mig :banana:

Sv: Bra sele till pälshund?

Det som sliter minst på pälsen är mjuka halvstryp har jag märkt.

Har en hurtta-sele till min och den sliter inte mycket, men kan ge tovor.

Riktigt mjuka läderselar, tex älgskinn, är skonsamt. Vet en kvinna som har utställningspudlar och hon har det.

OKi, vad bra tack så mkt =) Jo det är ganska lika pälsstruktur på den jag har fast mjukare än pudelpäls! Då ska jag jaga tag på något liknande!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
796
Senast: MML
·
Övr. Hund Har ni några tips på sele till mindre hund(chihuahua ca 4kg) ? Tycker det är så svårt att hitta någon som sitter bra. Har provat många...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: LECH
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 173
Senast: Korekatten
·
Övr. Hund Jag och sambon har en liten busig dansk-svensk gårdshund på snart 3 år och 9 kg. Pga hans uppfinningsrikedom kombinerat med en viss...
Svar
7
· Visningar
3 923
Senast: utte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka