Bra schampo för vit päls?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hjalti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 4 801
H

Hjalti

Skulle vilja ha lite tips på milda, bra schampon som får en vit päls vit igen:). Pingla är mycket vit och nu när det är massa lera i skogen så är hon mest gul där hon ska vara vit efter jag sköljt av henne i badkaret. Vad använder ni som har vita hundar för schampon för att få dom vita igen ?

Sv: Bra schampo för vit päls?

Jag har ingen vit hund, men till vita hästen hade jag skimmelschampo och silverschampo.
Skimmelschampo borde fungera till hundar.

Jag använder Esprees blåschampoo (heter typ Bright White eller liknande, en dalmatiner på etiketten iaf) på min jappe och är väldigt nöjd :)

Där finns vitschampo till hund. Har aldrig använt det själv, men funderar på att köpa det till den lilla hunden, han är mer smutsgrå om tassarna, magen än vit...

vi har också esprees bright white och det funkade väldigt bra på våran basset som var mer gul är vit. funderar även på att sno lite till hästens man och svans när tävlingsäsongen drar igång :angel:

Det beror på vad det är för päls. #1 all systems super cleaning och #1 all systems super whitening är jättebra tycker jag. Jag vill inte ha Espree i mina pälsar, men så har jag afghanhundar och är noga med vilka produkter jag har i. Om mina inte hade lika känsliga pälsar eller var korthåriga så skulle jag testa olika bara och se vilket som passar bäst.

Tack för era tips. Hundens päls är som en Bordercollies så den mesta skiten ramlar av men det blir en gul missfärgning på benen. Ska kolla upp dom ni har skrivit:)

Jag kan också rekomendera #1 all system super whitening. Den är kanon

Bio-grooms super white shampo är urbra! Hunden känns, doftar och ser ren ut hur länge som helst!

Använder Mr Groom Whitener Shampoo på det vita. Finns inget blekmedel i shampoot så ingen risk att det svara blir blekt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 439
Senast: ii-ssa
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
515
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
791
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka