Bra restaurang i Västerås mm

strawberrysylt

Trådstartare
Det bidde ingen cykelsemester uppåt Gävle till, utan det blir Ängelsberg-Västerås-Sala-Garpenberg-Falun.

Eftersom datum är bestämt (v 30) så blir det bokade boenden istället för tält då vi inte kan förboka vädret.

I Västerås stannar vi två nätter och kommer vilja gå ut och äta.

Tips på mysig inte alltför dyr middagsrestaurang sökes. Vi är vegetarianer. Pv äter fisk.

Gärna tips på lunch också!

Och badplatser och kul affärer och fina ställen, tja allt!

🌼🌼🚲
 
Det bidde ingen cykelsemester uppåt Gävle till, utan det blir Ängelsberg-Västerås-Sala-Garpenberg-Falun.

Eftersom datum är bestämt (v 30) så blir det bokade boenden istället för tält då vi inte kan förboka vädret.

I Västerås stannar vi två nätter och kommer vilja gå ut och äta.

Tips på mysig inte alltför dyr middagsrestaurang sökes. Vi är vegetarianer. Pv äter fisk.

Gärna tips på lunch också!

Och badplatser och kul affärer och fina ställen, tja allt!

🌼🌼🚲
Jag vet inte vad ni tycker är för dyrt och vegetariskt är inte min starkaste sida, men Vinoteket är trevligt och Bistro gränden. Nere mot vattnet finns Kajplats 9, dyrt men fantastisk på fisk och skaldjur, där finns även Magasinet, mindre rätter och Agrill för kvällsmat. Kajens fik ligger också där och mysigt för lunch vid fint väder. :)

Om ni tar er ut till Björnön så finns Wåffelbaren, gott och fin utsikt. Jag misstänker att ni sen tar vägen över Skultuna mot Sala, där finns flera mysiga butiker och en mycket bra restaurang vid mässingsbruket. Där rekommendera jag ett stopp! :) Sala har sen flera mysiga butiker och liten men bra stadskärna. :)
 
Vilket sammanträffande! Jag hade tänkt skriva en tråd idag och efterfråga tips på saker/ställen man inte ska missa i Västerås eftersom jag ska ta en minisemester dit. Eftersom vi vill ha tips på i princip samma saker hakar jag på här om det är ok. :)

Jag kommer köra bil från Dalarna och stanna två nätter i Västerås. Sala silvergruva är inplanerad till dit- eller hemresan och jag har restaurang bestämd till en av de två kvällarna. Men i övrigt ska jag hålla koll här för tips på restauranger, fik och annat!
 
@Tualma kanske har lite att komma med?

Jag gillade Varda men har inte koll på hur vegetariska menyn ser ut.
Här och inlägget närmast under har vi avhandlat resturanger i Västerås förut. Minns ej om det finns ännu fler längre fram i tråden.

Inlägg i tråd 'Västeråsträffstråden' https://www.bukefalos.se/threads/vaesterastraeffstraden.1523768/post-20439517

Vad man inte ska missa mer är jag dålig på. Jag är väldigt lite inne i Västerås.

Kokpunkten om man gillar bad och action.

Jag tyckte om escape house. Men det var det första escape room jag var på, så har inget att jämföra med.

Steam hotel är populärt. Men boende har ni gissningsvis redan?
 
@Tualma kanske har lite att komma med?

Jag gillade Varda men har inte koll på hur vegetariska menyn ser ut.
Här och inlägget närmast under har vi avhandlat resturanger i Västerås förut. Minns ej om det finns ännu fler längre fram i tråden.

Inlägg i tråd 'Västeråsträffstråden' https://www.bukefalos.se/threads/vaesterastraeffstraden.1523768/post-20439517

Vad man inte ska missa mer är jag dålig på. Jag är väldigt lite inne i Västerås.

Kokpunkten om man gillar bad och action.

Jag tyckte om escape house. Men det var det första escape room jag var på, så har inget att jämföra med.

Steam hotel är populärt. Men boende har ni gissningsvis redan?
Rättar mig, övriga resturangtips var mer än ett inlägg ned. Men på samma sida.
 
Om ni tar er ut till Björnön så finns Wåffelbaren, gott och fin utsikt.
Önskade att någon berättar för mig att våfflorna såg ut så här

IMG_20240706_130435.jpg

Bubbelvåfflan var gigantisk!
 
Kom på att Vallby friluftsmuseum i Västerås är mysigt också med flera små hantverksbutiker. Det finns även ett trevligt matställe/cafe där. Kan vara väldigt mycket småbarnsfamiljer men de brukar inte våga sig in i butikerna. :)

Åh vill man ha riktigt god glass så kan man även ta ett utflykt till Västerfärnebo, Fiket i Färnebo som gör sin egen gelato från lokala produkter. Även inne i Sala finns ett café som gör sin egen gelato, Schelins konditori som har fått bra kritik. Sala firar 400 år i år så de satsar en hel del på staden och har lite olika evenemang man kan kolla upp. :)
 
Jag säger också våfflor och glass på Björnön, besök på Vallby och sedan så klart Strömsholm och en fika på markan!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp