B
Buppisen
Jag och sambon vill ha hund. Dock finns ett litet hinder. Jag har tidigare varit allergisk och är fortfarande känslig mot strävhåriga hundar, oavsett om pälsen är lång el. kort. Mina föräldrar har emellertid en golden/lapphundskorsning med MASSOR av päls som jag kan gosa med hur mycket som helst utan problem. Vi var och såg på valpar igår (golden) och jag petade mig sjäv medvetet i ögonen flera gånger som test, men kände ingenting.
Vi gillar hundar som är lite rejälare, golden är väl egentligen favoriten, men vilka andra raser i golden-storlek finns det som är mjukare i pälsen och som allergiker ofta tål? Pudlar har vi hört är okej, men vi är väl inte SÅ förtjusta i rasens utseende även om temperamentet är underbart! (vi vill absolut inte ha någon liten knähund) Den bnör också vara en bra första hund.
Tacksam för er hjälp!
Vi gillar hundar som är lite rejälare, golden är väl egentligen favoriten, men vilka andra raser i golden-storlek finns det som är mjukare i pälsen och som allergiker ofta tål? Pudlar har vi hört är okej, men vi är väl inte SÅ förtjusta i rasens utseende även om temperamentet är underbart! (vi vill absolut inte ha någon liten knähund) Den bnör också vara en bra första hund.
Tacksam för er hjälp!