Bra övningar för att bygga muskler??

Gilette

Trådstartare
Min ponny är inte så mkt musklad, har ni tips på övningar mm som bygger mkt muskler?
Har hört att klättring och mkt galoppfattningar ska vara bra?
 
Sv: Bra övningar för att bygga muskler??

Det finns massa trådar om hur man bygger muskler. Det är bara att söka :)

Men klättring är jätte bra! Även cavaletti, studshoppning, rida i snö, vatten mm. Om ponnyn har svårt att sätta muskler kan du ju alltid ge lite lusern t.ex. som innehåller mkt protein som bidrar till muskelbildning!:idea: Även att rida mkt i skog och mark - i kuperat terräng, över stock och sten ger bra muskler!

Länkar till en tråd som jag startade för ett tag sen http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=656678
 
Senast ändrad:
Sv: Bra övningar för att bygga muskler??

Rid hästen i mkt låg form, då bygger den musklerna rätt. Klättra även mkt :)
 
Sv: Bra övningar för att bygga muskler??

Vad gör man om man inte har några backar, ingen bra skog och hästen inte har fattat lång och låg då?:(
 
Sv: Bra övningar för att bygga muskler??

En sån häst hade jag tränat calaletti som så småningom höjs. Då måste hästen sänka huvudet och upp med ryggen, förutsatt att den går tätt och inte kastar sig över. Träna på att få den lång och låg.
 
Sv: Bra övningar för att bygga muskler??

Hästfrälst skrev:
En sån häst hade jag tränat calaletti som så småningom höjs. Då måste hästen sänka huvudet och upp med ryggen, förutsatt att den går tätt och inte kastar sig över. Träna på att få den lång och låg.

Håller med! Cavaletti är toppen. Oftast tycker hästarna det är kul också.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Lager
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
296
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp