Bra och svala ben skydd

L(i)FE

Trådstartare
Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma!
För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna och sånt att bli för varma. Och många ben skydd är ganska så täta så det blir varmt innan för dom.
Så därför så undrar jag vad det finns för bra ben skydd som är svala och har mycket luft in släpp och så. För både fram och bak benen då och stryk kappor INTE sen skydd eller teknik skydd osv.
Och det skulle vara bra om dom inte är jätte dyra efter som att jag vill köpa till min sommar ponny så jag vet inte om jag kommer att ha nytta för dom sen liksom så vill inte så gärna lägga kanske över 1000 kr och bara använda dom i ungefär en månad.
 
Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma!
För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna och sånt att bli för varma. Och många ben skydd är ganska så täta så det blir varmt innan för dom.
Så därför så undrar jag vad det finns för bra ben skydd som är svala och har mycket luft in släpp och så. För både fram och bak benen då och stryk kappor INTE sen skydd eller teknik skydd osv.
Och det skulle vara bra om dom inte är jätte dyra efter som att jag vill köpa till min sommar ponny så jag vet inte om jag kommer att ha nytta för dom sen liksom så vill inte så gärna lägga kanske över 1000 kr och bara använda dom i ungefär en månad.
Vet du ens om din sommarponny behöver skydd och om de isf följer med?
 
Vet du ens om din sommarponny behöver skydd och om de isf följer med?
Jag vet att jag FÅR ha egna saker till henne som ben skydd osv 👍 Så frågan är inte om jag ska ha ben skydd ihuvud taget utan om tips vilka som är svala och bra och helst inte så dyra 🙂
 
Jag vet att jag FÅR ha egna saker till henne som ben skydd osv 👍 Så frågan är inte om jag ska ha ben skydd ihuvud taget utan om tips vilka som är svala och bra och helst inte så dyra 🙂
Fast jag frågade om hon BEHÖVER skydd, inte om du får. Varför köpa och sätta på skydd om det är onödigt? Det bästa är att inte använda några alls om det inte behövs, svalare kan det överhuvudtaget inte bli.
 
Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma!
För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna och sånt att bli för varma. Och många ben skydd är ganska så täta så det blir varmt innan för dom.
Så därför så undrar jag vad det finns för bra ben skydd som är svala och har mycket luft in släpp och så. För både fram och bak benen då och stryk kappor INTE sen skydd eller teknik skydd osv.
Och det skulle vara bra om dom inte är jätte dyra efter som att jag vill köpa till min sommar ponny så jag vet inte om jag kommer att ha nytta för dom sen liksom så vill inte så gärna lägga kanske över 1000 kr och bara använda dom i ungefär en månad.
Jag förstår att det är roligt med egen utrustning osv till en sommarponny men behöver inte ponnyn det så köp det inte. Jag antar att ponnyn kommer med utrustningen som den har annars. Strykkappor är dock inte dåligt att ha, bra billig försäkring.
 
Fast jag frågade om hon BEHÖVER skydd, inte om du får. Varför köpa och sätta på skydd om det är onödigt? Det bästa är att inte använda några alls om det inte behövs, svalare kan det överhuvudtaget inte bli.

Jag förstår att det är roligt med egen utrustning osv till en sommarponny men behöver inte ponnyn det så köp det inte. Jag antar att ponnyn kommer med utrustningen som den har annars. Strykkappor är dock inte dåligt att ha, bra billig försäkring.
Tack för eran om tanke för henne och så! Själv klart så är det minst risk för värme på benen om man inte har några skydd alls!
Men nu så har ju inte jag skrivit att hon INTE be höver skydd heller. Utan detenda som jag har skrivit är att jag får ha egna saker till henne. Men det kan ju vara många andledningar för att jag VILL köpa egna skydd 🙂 Hon kanske kommer be höva skydd hos mig fast hon inte brukar ha det oftast annars. Eller hon kanske har med sig sina vanliga skydd fast jag vill ha bättre eller som är mindre risk att bli varma. Eller så kanske dom brukar linda hennes ben annars men jag vill ha vanliga ben skydd.
Eller nåtannat för det var ju inte om jag ska ha skydd som jag frågade om utan tips om bra skydd 🙂
 
Jag gillar Equilibrium Tri-zone skydden om man ska rida med skydd när det är varmt. Hittade en webbutik som hade dem på rea nu när jag googlade. :up:

ETA: insåg att det finns flera modeller, jag tänkte på dem som är helt ihåliga (eller vad det heter) - ser ut som nät...
 
Senast ändrad:
Gatusos Air

6658dcbcd9863.jpeg
 
Alequis meshskydd är grymma!

Jag gillar Equilibrium Tri-zone skydden om man ska rida med skydd när det är varmt. Hittade en webbutik som hade dem på rea nu när jag googlade. :up:

ETA: insåg att det finns flera modeller, jag tänkte på dem som är helt ihåliga (eller vad det heter) - ser ut som nät...
Tack för era tips också! Jag ska kolla på dom också och jäm föra vilka som verkar bäst.
 
Vi har dessa från HKM. Väldigt lätta och luftiga. Finns bla på Strömbergs Gård (nätbutik).
 

Bifogade filer

  • BD786CC5-8A0F-4FE0-90FA-E038A7425F66.png
    BD786CC5-8A0F-4FE0-90FA-E038A7425F66.png
    159,2 KB · Visningar: 12

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 054
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 287
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 608
Senast: kurakosz
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag skriva lite om tre saker som är skola och ridning och hvb. Men allt hör ihop också egentligen. Men nu är det ju snart...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp