Lena Furberg
Trådstartare
Jag söker en riktigt bra, fängslande, inspirerande och välskriven bok, (eller flera...) skriven på engelska, till en 16-årig tjej som sommarlovsläsning. Jag VET att där finns böcker skrivna av kvinnor (...) som lämnat djupa, positiva avtryck i unga kvinnors själar och jag vill hitta en sådan. Ingen modernt tjafs a´la Divergent eller liknande senare filmatiserat skräp. Utan något BRA!
Något välskrivet, inspirerande, som väcker till eftertanke och också lyfter och stärker. Får innehålla sex, det är helt ok, men på ett bra sätt.
Jag borde känna till dem men det står still i hjärnkontoret. Själv älskade jag Anais Nin men då var jag lite äldre än 16.
Böckerna ska (helst) finnas på engelska. Jag kan leta efter engelska versioner, bara jag får några titlar/författare.
TACK på förhand!!!
Något välskrivet, inspirerande, som väcker till eftertanke och också lyfter och stärker. Får innehålla sex, det är helt ok, men på ett bra sätt.
Jag borde känna till dem men det står still i hjärnkontoret. Själv älskade jag Anais Nin men då var jag lite äldre än 16.
Böckerna ska (helst) finnas på engelska. Jag kan leta efter engelska versioner, bara jag får några titlar/författare.
TACK på förhand!!!