Bra objektiv till hyfsat pris för hobbyfotograf?

Sleepan

Trådstartare
Jag skulle vilja bli lite bättre med min kära Eos, men har inget särskilt bra objektiv.
Har kitobjektivet samt ett teleobjektiv som jag också fick när jag köpte kameran. Kitobjektivet är la inget att hurra över, då gillar jag mitt andra objektiv bättre - men det är inte heller ett toppenobjektiv plus att det är rätt otympligt.

Är det någon fotokunnig här som har något bra förslag på ett bra objektiv till ett vettigt pris? Jag vill ha något mellanting mellan kitobjektivets 18-55 mm och teleobjektivets 70-300 mm (eller vad fan det är :p) och som är BRA! :)

Jag är alldeles för okunnig när det gäller allt sånt här än så länge, men jag tänkte försöka sätta mig in det här lite bättre nu. Kanske kan vara på tiden då jag haft min kamera i mer än 2 år, haha.

En Canon Eos 400D är det jag har.

Tacksam för hjälp! :)
 
Sv: Bra objektiv till hyfsat pris för hobbyfotograf?

tamron 17-50/2.8 eller sigma 18-50/2.8 är guld värda pengarna, sjuk uppgradering av bildkvalitetne från kitobjektivet, men känns ändå lite som samma lika, mest på grund av att det är samma brännvidder. annars är väl canon 17-40/4L ett av de billigaste i L-serien du kan köpa. riktigt mysigt objektiv med...
 
Sv: Bra objektiv till hyfsat pris för hobbyfotograf?

Tackar som tusan för tipsen. :) Ska kolla upp lite vad priserna ligger på och se om ekonomin tillåter att ett nytt objektiv inhandlas innan Spanienresan om en månad :)
 
Sv: Bra objektiv till hyfsat pris för hobbyfotograf?

lägg inte allt på objektivet bara, resan är också värd pengarna :)
 
Sv: Bra objektiv till hyfsat pris för hobbyfotograf?

Självklart, men resan är redan fixad & betald! Sen ska man ju iofs leva där med, och ekonomin är la inte för tät efter obetald semester så ett nytt objektiv får eventuellt vänta.
Kanske skulle börja med att sätta mig in i kamerans funktioner först, haha. Börjar tröttna på auto. :angel: :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
2 082
Senast: Rialavargen
·
S
IT & mobiler Jag vet det finns 100 st kamera trådar men jag blir inte ett dugg klokare när jag läser dom, man har ju alltid egna frågor och egna mål...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: sodiro
·
IT & mobiler Jag har suktat efter en systemkamera jag vet inte hur lange.. Och da mest varit intresserad av en Canon. Nu har jag hittat en Eos...
2
Svar
32
· Visningar
2 120
Senast: Sleepan
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 450
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp