bra hästar med vinnarskalle.....

cusan

Trådstartare
har ni upptäckt någon gemensam nämnare för hästar som går riktigt bra på banan? rent lynnesmässigt menar jag nu....
Min pålle (03) är oerhört klok och lär sig blixtfort, inte så tittig, vill göra rätt, MEN när han väl bestämt sig för att tex inte gå en viss väg osv är han ENVIS som synden! (nästintill istadig!) Dessutom kan han inte gå med andra valacker för då ryker täcken och päls i en salig röra och han jagar dom runt runt.....
Jag skyller på att han är en gangster med tonårsproblem....och om han använder sitt humör senare i karriären på rätt sätt så blir han svårslagen.... :angel: Jag vill inte ta honom för hårt eftersom jag vill behålla lite av hans goda självförtroende.....
nu till min fråga...hur har era kanoner betett sig utanför banan?

Sv: bra hästar med vinnarskalle.....

Din verkar ju påhittig !Jag har ju inga kanoner direkt,Men clown är riktigt smart och påhittig.......Piggan är en klippa i alla lägen.....Och Abbe 26år(inte varit någon kanon....)men vägrar att gå bakom någon fortfarande,skulle vilja transplantera hans vinnarinstinkt på Clown.

Men så har jag ju passat en del kanoner(nära kanoner iallafall)Jag ser inget direkt de har gemensamt,de som är rätt korkade men begåvade med att springa,har varit de bästa.

Jag stöter på många superhästar i mitt jobb,och de är så kolossalt olika varandra :)

hmm, de jag jobbat med som har haft någorlunda resultat..

De som varit hingstar har varit över medel i sitt "hingst" beteende, väldigt tuffa i psyket, många har varit lite enmanshästar... Lekfulla... hmmm, och känsliga??? får fundera, men de jag tänker på är:

Big Cat (blev fyra i kungapokalen men blev senare stoppad av senskada)
Big Fighter (tjäna sitt uppehälle)
Wind Quick (tjäna sitt uppehälle)

ja naturligtvis fler, men kan inte komma på just nu...

påhittig! *ler* det skall jag använda om det är någon som klagar på honom... :angel:

Appropå att jaga andra hästar föresten,Clown är en notorisk hästjagare....... :bump:

Abbe är den första häst som kunnat gå med honom sedan han var 1,5åring......

Abbe är nämligen gammal och luttrad när det gäller att handskas med pajaser,han har full koll när attackerandet emellanåt kommer :devil:

märrar kan nästan vara hursomhelst faktiskt...att elaka märrar skall vara bättre köper jag inte...integritet..kan man nog ha som gemensam nämnare....hingstar brukar vara ganska så "känsliga" men det man oftast SER på dom är ÖGONEN.....deras ögon är "i framtiden" ...dom utstrålar något andra inte gör....em bra häst äter ALLTID..alltså inga matvägrare....men sen finns det ju fysiska hinder för en del hästar , vinnarskallen kanske dom har, men inte förutsättningarna....

Haha...min goldgosse är en notoriskt, fågel/bil/katt o allaandradjurihagenjägare :rofl:

DEN här märren tex...det bara SYNS att det är en kanon.... (Joy Ås)

Joy_As_o_Etiennette.jpg

En oerhört kapabel häst men som det går troll i <(L'Americain)

LAmericain1.jpg

Min tvåårsmärr..på bilden 1 år, men hon har verkligen den blicken jag gillar på hästar...facit kommer om ett år :D

Friendly_Huvud.jpg

Han som hellre dör än ger sig i en slutstrid...14 segrar..

NutteWow.jpg

martha skrev:
em bra häst äter ALLTID..alltså inga matvägrare......

Tänk om man kunde vända på steken så att en häst som alltid äter alltid blir en bra häst!! :angel: Med tanke på våra hästars nuvarande rondör... :D

Senast ändrad:

Det är lustigt, men blicken kan säga allt.. ögonen/blicken ljuger aldrig!
Victory_Tilly_up.jpg

Victor

Senast ändrad av en moderator:

frågan är väl hur länge det håller....en häst som inte äter ordentligt klappar ihop om man inte kan komma åt problemet...fast hon är ju inte så dålig :D ....Tsar D'inverne höll väl på att stryka med för nåt år sen....naturligtvis finns det ett å annat undantag men jag svär på att dom gör ALLT för att hon skall få i sig det hon behöver....med eller utan hjälp....

martha skrev:
frågan är väl hur länge det håller....en häst som inte äter ordentligt klappar ihop om man inte kan komma åt problemet...fast hon är ju inte så dålig :D ....Tsar D'inverne höll väl på att stryka med för nåt år sen....naturligtvis finns det ett å annat undantag men jag svär på att dom gör ALLT för att hon skall få i sig det hon behöver....med eller utan hjälp....
Jag fattade hur du menade och håller med dig... Ville bara retas lite :p

Humlan kan äta dåligt efter ett lopp, så var det med Lisa oxå... Annars så klämmer de i sig det mesta...

oj vilka hästar...*ryser* min ser precis precis ut som han som aldrig ger sig..(giant chill?) joy ås hästen skulle jag döda för att få äga!! det syns verkligen att dom har fått nåt extra precis som du säger......
Nu skall jag hem och blåstirra min i ögonen hela kvällen! Fast han har fina kloka ögon som talar...men dom är nog inte sådär fjärran är jag rädd.....får köpa extra linser till honom!

Senast ändrad:

va skönt att höra! Jag trodde jag jag var ensam om att ha en homofobisk häst....har haft massor av valacker som alltid varit hur problemfria som helst....och det var därför jag valde pojke nu igen...så det inte skulle bli några konstigheter med hagar och kompisar i stallet där jag hyr.......(man vill ju inte släpa dit problem) men tji fick jag! Men jag älskar honom precis som han är , han är så levnadsglad och stöddig!

aahh, lite snarlik min har dock samma uttryck som den andra , din har nog dock lite mer muskler är jag rädd...vilka racermonster du har!

Det är min Guldpojke :love: Harmonious' snabbaste och segerrikaste avkomma....å han ska bli pappa nästa år förhoppningsvis :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka