bra hästar med vinnarskalle.....

Sv: bra hästar med vinnarskalle.....

Montéryttare skrev:
Ahaaaa... ja det varverkligen en söt häst :idea: är alltid så typisk att när det börjar rulla på så kommer nån o sätter lixom krokben för en ... :devil:

Absolut är det så... Sen hon var igång har det bara gått troll i allt...
Men uppmärksamhet fick hon överallt både pga utseende och att hon var duktig. :love:

Dixan med sonen

En bild till på min favvo-tjej då...

/// ghost

du måste sluta prata om honom nu! :smirk: jag har tänkt på honom hela dagen! Lilla gubben, men han måste ju ändå tyckt om det han gjorde , annars hade han inte kämpat vidare!

hehe, på tal om vitt liksom!! eller blått rättare sagt...

martha skrev:
Han ÄLSKADE att tävla :love:

Jag har en som jag rider i lopp/snabbjobbar som är tolv o där har vi löp/vinnar-skalle... han öppnar alltid så snabbt han kan(som snabbast 1.13 m ryttare)o vägrar att släppa ledningen tills 600 kvar då han är helt död :D och nöjd :rofl: ibland... Men nu har han vart ridhäst o coolatner sig..red första snabjobbet förra vecka o nu är han ruskigt fin, lyssna på ALLT. Kanske att han kan tjänan nån slant sista månaderna i karriären :angel:

Ett exempel på en bra häst, med ett exceptionellt löphuvud, är den här

Det har säkert funnits bättre hästar kapacitetsmässigt, utan tvekan aktionsmässig… Men han hade löphuvudet som gjorde honom till sin tids överlägset bäste. :bow:

Jag vill ha en bebis efter honom! :love:

ja, hästar med stooort hjärta är fantastiska....inte så lätta att hitta.....men jag tror det är som med bebisar, glada, positiva, harmoniska barn är i regel mycket välskötta och överösta med kärlek!

:bow: Hon växer för vagn.....ser ruggigt fin ut nu :d .....inte alls som du brukar beskriva henne :p

ghost skrev:
Jag tvekar inte en sekund att köpa en till med samma ögon, och sonen hennes har ärvt dem. :D

lsz har bild på honom också... :idea:

/// ghost

Japp det har jag.....här är Ghosts DINO :d , men inte har han så mycket vitt i ögonen, eller....????

GhostsDino.jpg

lsz skrev:
:bow: Hon växer för vagn.....ser ruggigt fin ut nu :d .....inte alls som du brukar beskriva henne :p
Jo, hon bli riktigt fin på banan med vagn o allt... Det är tur hon är vit, annars är det svårt att se henne i loppen bakom alla stora bruna hästar ;) :angel:

cusan skrev:
nääää, den tycker jag nog du får sälja..... :angel:

TILL MIG! :devil: rackarns vad fin.....
börjar ångra den här tråden.......min är inte lika fin som era!!

:rofl: .......kan trösta dig med att alla är inte direkt vackra (man väljer ju vilka kort man lägger ut :angel: )

Den här ettåriga damen t.ex är inte vacker :crazy: .....men snäll och rar :D

Magganframifrn.jpg

*knapplån*
Giant Value (1,3? milj) har verkligen "den där" blicken. underbar häst för övrigt, supersnäll och gör alltid sitt bästa. riktig arbetsnarkoman som ALLTID bjuder på en extra intervall på galoppbanan, man får dra hem honom. Hans framben är förskräckliga och han springer verkligen på skallen... det är som jag sagt, tänk så bra han varit om han använt BÅDA bakbenen!!! :eek: nej, en skalle av guld har han.
såg dom där ögonen på en av Båths unghingstar förra året... håll utkik efter Midnight Ås! :love:

martha skrev:
haha...låter som du beskriver min Pålle....förutom att han visst kan ligga o gotta sig...i jobben hemma kan han släppa med 100 meter om det skulle vara så...skulle aldrig ens idas att ta i i ett sketet jobb :rofl: i lopp så gör han det kusken ber om.....ber dom inte...så...nähe...skulle aldrig idas att ta ut sig i onödan...förutom i ledning...där svarar han allt....

min kille var sur efter loppen om han inte vann...det bara ven i boxväggarna...snacka vinnarskalle. Han försökte få mig att tävla tillsammans med honom mot tåget...men jag gillade inte riktigt den ide´n :D ;)

Bodbäckspålle skrev:
min kille var sur efter loppen om han inte vann...det bara ven i boxväggarna...snacka vinnarskalle. Han försökte få mig att tävla tillsammans med honom mot tåget...men jag gillade inte riktigt den ide´n :D ;)

:rofl:

martha skrev:
frågan är väl hur länge det håller....en häst som inte äter ordentligt klappar ihop om man inte kan komma åt problemet...fast hon är ju inte så dålig :D ....Tsar D'inverne höll väl på att stryka med för nåt år sen....naturligtvis finns det ett å annat undantag men jag svär på att dom gör ALLT för att hon skall få i sig det hon behöver....med eller utan hjälp....

Tsar D´inverne blev dålig pga magsår.

hon var ju en riktig snygg storstads brutta med slingor och allt!

det är ju en karamell!!! :love: hon hade ju den förträffliga smaken att lägga den vita färgen i pannan! vad är det för stam på en sådan ?

cusan skrev:
det är ju en karamell!!! :love: hon hade ju den förträffliga smaken att lägga den vita färgen i pannan! vad är det för stam på en sådan ?

Om det är den rödhåriga pojken med en stor vit fläck i pannan ( ;) ), så är han efter Gentle Star - ue Shing Noon

/// ghost

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka