Monkie
Trådstartare
Min tonåring född 06 har en destruktiv period. Umgänge med kompisar och skolan fungerar inte. Mitt prat uppskattas inte. Dock gillar hon Youtube, mycket sminkvideos och populära Youtubes. Ångestvideos, självskadesnack och deppiga citat skickas mellan tjejerna, jag vill ha lite motvikt!
Jag skulle vilja att hon får lite annan input ~från någon annan än mig ~! Någon form av feminism för tonårstjejer, min kropp är min. Kanske kroppspositivism (heter det så), men helst utan för mycket nakenhet. Hon har tittat en del på Youtube om psykisk ohälsa vilket snarare har triggar än hjälpt, så skulle vilja ha tips på sidor eller ämnen att söka på med fokus på psykiskt välmående.
Tips om ställen, ämnen att söka efter som kan vara lämpligt?
Jag skulle vilja att hon får lite annan input ~från någon annan än mig ~! Någon form av feminism för tonårstjejer, min kropp är min. Kanske kroppspositivism (heter det så), men helst utan för mycket nakenhet. Hon har tittat en del på Youtube om psykisk ohälsa vilket snarare har triggar än hjälpt, så skulle vilja ha tips på sidor eller ämnen att söka på med fokus på psykiskt välmående.
Tips om ställen, ämnen att söka efter som kan vara lämpligt?