Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnist skrev:Vad menar du gör det till ett "mellanklassfoder"?
peter_lundin skrev:Eftersom du så totalt dissar en hel yrkesgrupp som trots allt har en bra grundutbildning så kunde det vara intressant att höra vad du har för utbildning i näringsfysiologi.
PL
Krims skrev:
Jo, till viss del är det faktiskt plånboken som gör en bra hundägare.
Athos skrev:Vilken tur att min hund får RC så då kan jag alltså med gott samvete kalla mig för en bra hundägare då
Till Trinity 1: Jag skulle aldrig lita på en försäljare. Hellre håller jag mig till opartiska som bla en veterinär. Förutsatt att vet inte vill sälja foder till mig
peter_lundin skrev:Alla möjliga kurser? Var o på vilken nivå????
Spara pengar? Snarare spendera pengar på dyra foder för hundar som inte har ngt egentligt behov av dessa!
Du har fortvarande inte svarat på frågan om vilka ingredienser som gör vissa foder titt skräpmat!
Skrev du inte att de flesta veterinärer är OTROLIGT dåliga på foder??? På vilket sätt kan du visa att DU är bättre???
S
Trinity 1 skrev:Veterinär...opartisk...*skrattar* klart de vill sälja "sitt" foder. Vissa kliniker har nog större marginal på det foder och tillbehör de säljer än på själva behandlingarna...
Tycker inte man skall underskatta zoohandlare som är seriösa då det är på erfarenhet man lär sig mest. Många djurägare och uppfödare idag är väldigt kunniga och kunskapstörstiga så av dom har jag lärt mig mycket.
Det bästa är att jämföra innehåll och ifrågasätta!
Hittar du ett foder med samma innehåll som det du använder som ligger 200 kronor lägre pris så är det ju bara att testa men jag tror inte att det hör till vanligheterna. Det finns svenska foder för runt 300 kr som innehåller bla glukosamin, verkar dock inte vara i någon generös mängd så frågan är om det gör någon nytta....
Athos skrev:Jag sa förutsatt att vet inte vill sälja sitt foder till mig. Sen har jag aldrig varit med om att vet.kliniker uppmanar till att jag ska köpa saker från dom istället från nån djuraffär.
Zoohandlare hör till säljare. Klart att dom vill att sin butik ska gå i vinst. Aldrig att dom skulle rekomendera att köpa foder på tex vet.klinik istället.
Min hund gick inte upp i vikt så jag bytte foder till ett med högre värde och så länge han är pigg o glad och håller vikten så är både han och jag nöjda.
Vilket foder ger du till din hund/ar?
Gnist skrev:Jag delar inte din åsikt i att det är ett "dåligt" foder bara för att det råkar vara lite billigare än eukanuba :smirk:
Welsh skrev:KL
Jag är dagmatte till en kullbroder till vår ena tik(Berner Sennen). Våra hundar har fritillgång på sitt "dåliga" billiga foder medan hanen äter fiiint Hills diet. Den stackarn är alltid hungrig och kastar sig över tikarnas mat.
Vår gammelhane var inte så matglad, vi prövade nog det mesta på honom. I hans fall var det bra med högkoncentratfoder så han slapp äta så mkt men i daghundens fall så är det synd om honom som inte får äta sig mätt.
Våra stackars stallkatter fick en period Hills och RC. De slutade att jaga möss och satt bara och skrek efter mat. Nu går de p billigt foder igen och jagar möss som aldrig förr. Tillfällighet?