Bra flugmedel inför sommaren

Jag tycker inget funkar riktigt bra och flugtäcke blir hästen svettig av. Pest eller kolera. Så i år testar jag att bygga en hemmagjord bromsfälla, då det är dessa flugor som är värst för min häst. Hoppas på god effekt, men det flugmedel jag brukar använda är Ultrashield. Alltid flughuva också som sitter tight med elastik och även skyddar öronen, det måste vara otroligt jobbigt med tusen småflugor runt ögon och i öronen hela tiden...

Om man inte vill använda gifter av diverse slag så är det flugtäcke/eksemtäcke som gäller. I annat fall så Ultrashield. Har provat diverse medel då jag har en knottkänslig häst. Ultrashield är det som hittils funkar bäst, alt Switch (skrivs dock endast ut per licens av veterinär numera).

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: tara
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama