Bra eller dålig sele!?

Elma_vip

Trådstartare
Hur tycker ni att den här slene ser ut? är det en bra eller dålig sele?

Utrustning

Mvh Diana

Sv: Bra eller dålig sele!?

Modellen är väl rätt bra, annars är jag skeptisk mot nylon :smirk:
Equilex har ju mkt billiga läderselar annars! :D

/L

Okej. Jag får köpa den för 1600:-, är det ett bra pris för den? (Den är aldrig använd)
Tror du inte att Nylon är bra? eller, det kanske inte håller ?

Mvh Diana

Frågan kommer då varför skall personen sälja selen??? I mina öron ringer det vissa klockor... Att personen i fråga har insett att det kanske inte är så bra sele... :angel:

Vad jag vet så är nylon ett mycket bra material :)
Ska du inte beställa från Läderverkstaden?

Jösses, ska man ifrågasätta allt man hittar begagnat då eller? :crazy: Varför personen säljer angår väl egentligen ingen annan än henne själv. Det vore en annan sak om det vore t.ex. en häst, då vill man ju veta om personen ifråga haft några problem med hästen. Dessutom är det upp till köparen att besluta om varan är värd pengarna eller inte. Man kan ju åka och titta på sakerna också, då får man ju se hur kvalitén är! :)

Nej, men jag har pillat, slitit och inspekterat :) Och läst här på Bukefalos.

Jag PM:ade ju en länk till dig med en dansk sida med billiga selar...?

Jag var spekulant på en prick likadan sele på en auktionssajt (dock för 1800 kr). Mailade och frågade om info, selen var tillverkad i England och den skulle visst vara helt ny. Rekommenderades inte för annat än mkt lätt körning.
Jag tackade iaf nej och ska köpa en från Equilex i stället, jag tycker inte selen ser något ut att ha när jag kollat på de bilderna jag fick (exakt samma bilder du visar här). Ser på tok för klen ut.

Okej, ja det kanske du gjorde.. :P jag glömde nog av att gå in på den. :angel:

Mvh Diana

Var bara några klockor som ringde i örona till varför många säljer saker oanvända...:confused:

Okej, det kan nog vara samma sele då, för den kostade 1800kr men jag skulle få köpa den för 1600kr.

Då får du kolla den! :-) Frakten är ganska dyr dock, 145 danska kroner + 10 kroner kilot. En bröstsele i t.ex. storlek full kostar då 245 danska kroner i frakt. Det blir runt 300:-.

ok. har tittat det nu. :P blir nog billigare att köpa selen i nylon då. :P

Okej. Fast hon jag tänkte köpa av var det inte aktuellt att handla utanför auktionssajten. Men hon kanske har ändrat sig.

Jag tycker modellen är bra, och nylon är starkare än läder. Däremot skulle jag vilja ha små nosludd på alla remmar för att undvika skav! Jag tror inte selen kommer hålla sig fräsch så länge, några år, men för 1600 så kanske man inte vill ha den i 10 år? Efter nåt år vill du säkert byta upp dig till en riktig lädersele ändå, och de kostar ju 4000+
Tänk så mycket kul du kan göra när du slipper putsa sele i 6 timmar/månad!

Okej.. =) Ne jag kanske inte ens har häst om 10 år. :P vem vet. :P Men det hoppas jag. =) Ska bara köra lite hemma, mest för att hon ska få göra nåt mer än att bara ridas. =)

Mvh Diana

Nog håller det! Säkert bättre än läder!
Men jag brände mig ordentligt på draglinor i nylon, så därför håller jag mig helst till läder. Men hästarna har ju päls, men jag har för mig att nylon "nöter" mer än läder?

1600 kr var väl inte så dyrt så det blir ju lite fördelaktigt samt att det är lätt att hålla rent :D

Däckeln o brösta ser lite klena ut iof.
Om man kör rockard ska ju däckeln bära upp lite vikt och om man kör tyngre vagn blir det större tryck på bröstan, den får inte vara för smal.

/Lisa

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
977
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka