Bra dressyrhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
M

Morotsbiten

Kom igen här ge mig tips på bra dressyrhingstar som ger stora hästar(ca 170) samt hästar med bra steg=)

Min favorithingst är Chapman 757. Jag bara äääälskar honom och hans avkommor :love:. Han har väldgt bra gångarter, är 170 cm hög och efter Chagall - Dorn - Kalmack. Helt underbar :love: :love: :D.

Chapman är 167 cm enligt hingstkatalogen. Vi har en e. Chapman, han är ca 168 cm så så himla stort lämnar han väl inte? Beror ju på stoet också iofs men jag är också himla svag för Chapman. :D

Jag har visserligen inte sett några avkommor, men Corrado WL är en ståtlig herre med väldigt goda gångarter!

känner en som har två e. Chapman .. båda är hel syskon .
Men det är som natt och dag. Men båda är snälla hästar . Men dom båda tävlas främst i hoppning . lunga och snälla hästar är det och har bra gångarter dom båda !

Även jag är svag för Chapman

Sack. Brink har en 5 åring efter Sack som är 178 cm hög. Kan ju i och för sig bero ganska mkt på stoet också, men har hört fler som fått stora avkommor efter honom.

wetano har lämnat en avkomma på 175cm vad jag vet så har han lämnat flera stora avkommer

känner en avkomma efter chapman somo e 173 ungefär.. o inte färdig än..
rör sej bra o är enormt trevlig.
Två hingstar jag gillar är Rubinrot och Come Back II..vet dom inte vad dom lämnar för nått.
Corrado har ja sett en avkomma till som e väldigt fin ,stor o rör sej trevligt.. humör.
men sack harj ag sett två avkommor till o d e d minsta jag sett tror ja.. en var 157 o en 159..
den ena (159) var d fullblodsmamma på ..
däremot så var dom väldigt trevliga o rörde sej bra bådatvå..

Briar har jag nu bokat och sitter bara och väntar på en brunst nu :)

Hoppas det blir bra det visar sig om inte :)

Kolla in Silvano !!
Nykvalad till unghäst VM !!
Alla föl jag sett och hört om är modell större.

Tja... det vet väl ingen än det är ju första årgången.
Men vid jämförelse(mammornas tidigare föl)verkar dom bli stora.

NACTUS (Napoleon-Maraton)

Ger stora föl med bra gång....

Lill / Stall Nöbbeled (med stora Nactusbebisar i varierande åldrar som rör sig mycket bra)

Har sto e. Chapman (173 cm vid 4 år, mamman till denna är 165 cm) hennes dotter e. Nostradamus (173 cm vid 3-årstestet säkert 175 nu!!! som 4-åring) och i sin tur hennes dotter e. Bocelli som var ca 110 cm som föl (drygt 2 veckor sent) men inte alls lika grov i ledgångarna som sin mor och mormor. Jag tror mao inte hon blir så vansinnigt stor (läs under 170 cm) eller oxå är det önsketänkande :angel:

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
696
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp