Bra dammsugare för hundägare

lady_vip

Trådstartare
Vad har ni för nån?

Vi har köpt en lägenhet på 55 m2 och där ska husera 2 människor och 2 stora voffs (varav den ena långhårig så hon drar in en hel del skit), jag kan räkna ut med lilltån att en BRA dammsugare behövs :D

Jag har dessutom astma, PVn allergi och dessutom är ju ena hunden dammallergiker, så HEPA-filter är ett måste.

Funderade lite smått på en självgående (kul grej), men klarar de verkligen att ta sig över trösklar? Miljönisse som jag är kör jag gärna utan påse, men de är ganska dyra och frågan är hur bra de är...

Tips annars??

Tänkte hänga en handduk i portingången för tasstorkning redan där så vi inte skitar ner trapphuset så mycket, men annars kommer jag inte på så bra saker.

Hotade vovvarna senast igår med att de får bo på balkongen om de inte slutar dra in tonvis med grus:angel::D

Sv: Bra dammsugare för hundägare

Aha, så du rekommenderar den där varianten... Ska kolla närmre!

Har bestämt för mig att det är nån som har en självgående, världens smartaste grej ju, frågan är om den funkar...

Jag har också den från Philips, jättebra sugförmåga, vårt teleskoprör gick dock sönder inom 1 månad men vi fick ett nytt och det har hållt (peppar peppar)

Jag hade först en elektrolux utan påse men det var helt hopplöst, fick göra rent behållare och filter hela tiden för att den skulle suga halva huset sen sög den dåligt igen,
Köpte i stället en Miele, den suger grymt bra, har den inte på full sug effekt för då fastnar den i golvet :D

Jag har en kompis med tre labradorer som avgudar sin självgående. Hon sparkar igång den och går sen hemifrån ;) Då kan du dammsuga varje gång du går ut med hundarna *hi hi*

Har bestämt för mig att det är nån som har en självgående, världens smartaste grej ju, frågan är om den funkar...

Vi har en sån. Vi bor på ca 70kvm med golden, tre katter (varav en perser som fäller som f-n...) och den funkar faktiskt.

roomba-530

Den tar sig över trösklar (upp till 2cm) och vigglar sig loss själv om den fastnar. När batterierna börjar ta slut letar den sig själv fram till dockningsstationen där den laddar upp sig. Den känner av kanter så den inte kanar ner för trappan. Och den motionerar djuren som är måttligt impade...! :angel:
Den är förvånandsvärt smidig och effektiv faktiskt. Vi slår på den när vi går hemifrån. Men hur effektiv den är på damm vet jag inte.

Men saknar du inte vanlig dammsugare? Typ när en krukväxt åker i golvet eller när man tappar ett paket socker...

Upplever du att ni har det dammigt? För egentligen är det ju damm och grus många dammsugare tar, inte hundhår, så fixar den det så borde den ju ha ett ganska bra dammfilter...

Vi har ju våran gamla dammsugare kvar förstås och den använder vi ivår knöliga lilla hall + trappa där Roomban skulle slå ihjäl sig.
Tippar en blomkruka sopar vi upp det.

Jag tycker att den tar grus och småskit rätt bra faktiskt, men om den är tillräckligt bra för er kan jag inte svara på.d

Jag har en billig påslös från J*la, bättre dammsugare har jag aldrig haft :D Smidigt med en påslös när man har en hund som fäller mycket, dammsugspåsar är ju så små numera och räcker inte långt.

roomba-530

Den tar sig över trösklar (upp till 2cm) och vigglar sig loss själv om den fastnar. När batterierna börjar ta slut letar den sig själv fram till dockningsstationen där den laddar upp sig. Den känner av kanter så den inte kanar ner för trappan.

En sådan där måste jag nog införskaffa :idea:, så skönt att bara kunna sätta igång den och låta den gå en stund varje dag och sedan ta fram den vanliga 1 gång i veckan och storstäda. *sparar länken*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka