Bra bok om unghästens utbildning?

D

Darknesss

Är det någon som har några bra boktips att ge mig om Unghästens utbildning?

Som tar upp typ longering, insittning, ridning, övningar tja typ det mesta om unghästens utbildning helt enkelt :angel:

Är ju julklapps dags nu så tänkte höra mig för om lite tips...

:bow:

Sv: Bra bok om unghästens utbildning?

Rainer Klimkes bok som jag tror heter Unghästen tycker jag är bra. Den är förstås mest inriktad på dressyrhästen.

Unghästar av Ingrid Andersson och Charlie Lindebrg. Bra bok som tar upp allt från grundhantering till träningsupplägg för de äldre unghästarna, och lite om utfodring, bra tips om saker att tänka på när det gäller yngre hästar.

Tack för bra svar!

Någon mer som har något bra tips??

:bow:

Kelly Marks böcker "Perfekt uppförande"
och den nya än så länge bara på engelska"Perfect Partners"

Mina absoluta favoritböcker om hästträning och hur man får en glad och trygg häst i alla situationer,från backen,på ryggen och vid all hantering som lastning,hovvård,klippning mm mm..även mkt problemlösningar och beskrivningar om olika fall med problemhästar eller hästar med olika fobier och hur man löser detta.
Böcker som passar alla hästinriktningar,inget repviftande eller Cowboyhattar..;)

Osså Monty Roberts "Från mina händer till dina" mfl..passar alla hästägare oxå..samma sak där mkt råd och tips,problemlösning och hur hästar tänker och fungerar.

Jag är en stor bokmal och bland hästböcker är de nämnda ovan i en klass för sig,helt klart!
De handlar inte enbart om unghästar men om du skall träna häst är dessa superbra,rekommenderas varmt.:love:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 666
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30