bra bok om hästexteriör

Tussemaja

Trådstartare
Vet inte om det är rätt forum men jag chansar.
Jag skulle vilja ha tag i en BRA bok om hästens exteriör. Det ska finnas med skelett, muskler, allt....Å den ska va på svenska.
Nån som har tips?

Sv: bra bok om hästexteriör

Jag har en jättegammal bok som heter Kompendium i hästkännedom, skriven av veterinärer med flera som är kanon! Kan nog bli svår att få tag i dock...

Hästens anatomi från STC är också bra, innehåller fakta och bilder på skelett, leder, organ med mera.

Den från 70-talet??? :love: :love:

Jag har "min" på "långtidslån" av mamma. :angel:

/// ghost

Det finns en bok som heter Anatomisk tecknarskola. Den innerhåller MKT bra och detaljerad anatomi (skelett,muskler). Det är en stor och ganska tjock bok och där finns inte bara häst utan även människa, hund,katt mfl. Vi använde den på skolan när jag utbildade mig till massageterapeut. Riktigt bra bok! Inte heller dyr, under 300 tror jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 711
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Grazing
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31