Bra billigt foder

A

angelofthedevil

Är magnusson bra/dåligt?
Har en kollega som använder det till sin hund.
Jag själv använder Dogman Dinner och det fungerar utmärkt till min hund. Hon har fin päls, är glad och lekfull, äter med god aptit.

Någon som kan tipsa om ett bra billigt foder?
:)

Sv: Bra billigt foder

Vi använder också Dogman Dinner och har en hund som ser väldigt blank och fin ut, är full av energi, stark och frisk. I somras tog vi lite blodprov och annat på honom, och enligt veterinären är han kärnfrisk. Hans mage ser ut att må bra med, dock blir det ganska stora mängder när det görs nr 2, det är väl den enda negativa grejen med det fodret.

Billigare än det blir det nog knappast heller, om man nu tittar på priset. Vi har provat alla foder vi har kunnat hitta, men han fnyser bara åt dem, och det enda han äter med någorlunda aptit är just Dogman, så det får han så länge han ser ut att må bra av det.

Jag har provat lite andra foder med i "lågprisklassen" men hon tycker bäst om Dogman.
Jag vet fler hundar som äter det och mår prima.
Hade inte tänkt byta men det är ju alltid bra att kolla runt.

Ja, det är väl det. Jag har kollat runt på alla möjliga foder och tagit hem provpåsar som vi sen får kasta för att hunden inte ens smakar, dyrt eller billigt spelar ingen roll, han ratar allt utom Dogman..... Så den dagen han får större krav på fodret så vet i fåglarna vad vi gör, han lär ju inte bli mer benägen att prova nåt nytt ju äldre han blir! Jag får hålla tummarna för att han aldrig får problem som gör att han måste äta nåt specialfoder eller så :crazy:

*lån*
Litet tips bara:
Om man har ett bra foder oavsett märke och tillverkare, så ska "nr 2" vara mörkt, fast och relativt lite..
Kommer det ut stora mängder, som är ljust och mjukt(inte löst), så är fodret inte optimalt för hunden.

Magnussons hundfoder.
Jag kör det på mina tre och dom funkar kanon på det1
Jag var skeptisk när jag först testade men hundarna fungerar över förväntan. Deras nya meat and biscuit är superb!
Alla tre hundarna är bra i hull, glansig fin päls, fina ögon och "nr2" är av mindre mängd och mörk och fast.

angelofthedevil skrev:
Är magnusson bra/dåligt?
Har en kollega som använder det till sin hund.
Jag själv använder Dogman Dinner och det fungerar utmärkt till min hund. Hon har fin päls, är glad och lekfull, äter med god aptit.

Någon som kan tipsa om ett bra billigt foder?

Finns ju en anledning till varför ett foder är billigare än andra förmodligen mindre kött i det sen o Kött ska det vara massor i hundfoder det är ju inga hästar vi har som de flesta billiga foder innehåller mestadels olika sädesslag,

sen finns det en sak till som kan göra foder billigare är mindre reklam än de största bolagen.

skulle satsa på ett dyrare foder som är väl utprovat om jag skulle ha valt torrfoder.

skiten ska ju vara som Gnist säger o dte är det på bägge mina hundar.
Valpen skit kan man plocka för hand (nu gör jag ju inte det) men den är svart o fast o nästan torr helt pefekt.

Senast ändrad:

Ja, visst kan det vara så. I Magnussons fall, kan de hålla låga priser just för att de inte lägger en massa pengar på snygga färgglada förpackningar. De annonserar heller inte lika mkt som de allra flesta fodertillverkare. Magnussons är ett mkt bra foder, tycker jag. Mina hundar gillar det dock inte, men många hundar tycker faktiskt det är väldigt gott. Sen att fodret är helsvenskt och kravmärkt gör ju inte saken sämre. :bow:

Hans nr 2 är mörkt och fast, och går att plocka upp med handen, men det fyller upp min hand (iofs inga jättehänder) och väger en del när man bär påsen.... Men jag upptäckte hur mycket det ändå är när jag var ute med kompisen och hennes nakenfis, han bajsade en tesked!! Han är ju iofs myyycket mindre, men attans vilken liten klutt....:angel:

EDIT: Äh, förresten, det var nog inget mer....

Senast ändrad:

Magnussons foder är det inge fel på alls tycker jag, har dock aldrig provat dogmans foder.

Jag har nu gett Magnusson M & B i ½ år. Magarna och avföringen fungerar perfekt för hundarna, men jag inbillar mig att pälsen är lite trist på dem. Ingen av dem är speciellt snygg just nu faktiskt. Min laddning Magnyusson som jag fick är strax slut och jag kommer att byta till något annat.

Tippan skrev:
Jag har nu gett Magnusson M & B i ½ år. Magarna och avföringen fungerar perfekt för hundarna, men jag inbillar mig att pälsen är lite trist på dem. Ingen av dem är speciellt snygg just nu faktiskt. Min laddning Magnyusson som jag fick är strax slut och jag kommer att byta till något annat.

Min hund mår ju som sagt inte dåligt utav dogman dinner.
Men man blir ju lite nyfiken på vad andra ger sina hundar, och vad som fungerar bäst för dom.
Inte för att jag är snål men jag vill ändå inte lägga ut flera hundra lappar på ett foder, köper ju inte dyr mat till mig själv heller.
Huvudsaken är ju att hon mår bra utav fodret å de gör hon ju nu.
Men vill ändå kolla runt lite. :bow:

Min hund får Pedigree som fungerar hur bra som helst. Han är blank och fin i pälsen och pigg som en treåring :)
Han är dessutom väldigt kräsen så helst vill han ha Pedigree med grönsaker:angel:

Kan ju tillägga att bara för att ett foder är dyrt betyder det inte att det är bra. Har provat tex Royal Canin på min förra hund och hon blev lös i magen och inge fin i pälsen pga att det var för MYCKET protein i det.:crazy:

simba_112 skrev:
Min hund får Pedigree som fungerar hur bra som helst. Han är blank och fin i pälsen och pigg som en treåring :)
Han är dessutom väldigt kräsen så helst vill han ha Pedigree med grönsaker:angel:

Kan ju tillägga att bara för att ett foder är dyrt betyder det inte att det är bra. Har provat tex Royal Canin på min förra hund och hon blev lös i magen och inge fin i pälsen pga att det var för MYCKET protein i det.:crazy:

Det beror ju mkt på vad det är i fodret. Men sen beror det på hur mkt reklam dom använder sig av. Desto mer reklam desto dyrare foder. Så är det ju olika från hund till hund vad som passar.
Jag har ju ett "skitfoder" som många säger, men för min hund fungerar det alldeles utmärkt.
Jag har vart lite inne på att prova pedigree. Men enligt endel så är ju det oxå ett skitfoder precis som doggy. Märklit egentligen eftersom det är så populärt endå. Är ju pedigree och doggy som man hört mest att folk ger sina hundar.
:rofl:

Jag var inne på Magnussons hemsida i går faktiskt, det värkar ju jätte bra när man läser om det. Det enda som jag funderar över är om det är lika bra för små hunda som för stora. på alla bilder jag såg var det bara ganska stora hundar. Jag har en Jack Russel, tror ni det är lika bra för honom?

Bopplan skrev:
Jag var inne på Magnussons hemsida i går faktiskt, det värkar ju jätte bra när man läser om det. Det enda som jag funderar över är om det är lika bra för små hunda som för stora. på alla bilder jag såg var det bara ganska stora hundar. Jag har en Jack Russel, tror ni det är lika bra för honom?

Vill jag med veta. Skall eventuellt ta en omplacerings jack russel.
Vill ju helst ha samma foder till båda.

Bitarna är rätt så stora och hårda. En JR tror jag inte får problem att äta det. Värre är det nog för en Chihuahua eller nått sånt.

Man kan också blöta upp fodret innan så är det inga problem!

Tippan skrev:
Bitarna är rätt så stora och hårda. En JR tror jag inte får problem att äta det. Värre är det nog för en Chihuahua eller nått sånt.

Man kan också blöta upp fodret innan så är det inga problem!

Okej. Dogman Dinner som jag har nu har små runda kulor som är ganska lätta att tugga.
Brukar iblandt blöta det, blanda med ris eller ett ägg och iblandt häller jag lite olja på det.
:bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 380
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 712
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?