Bra, billig klippmaskin?

PonyPowers

Trådstartare
Några förslag på en bra, billig klippmaskin (gärna under 2000 kr), har idag biltemas pälstrimmer så en mindre maskin funkar också då hästen har bra tålamod än så länge 😂

Har kollat lite på Lister Allegra, någon som har erfarenheter av den?

Några förslag på en bra, billig klippmaskin (gärna under 2000 kr), har idag biltemas pälstrimmer så en mindre maskin funkar också då hästen har bra tålamod än så länge 😂

Har kollat lite på Lister Allegra, någon som har erfarenheter av den?
Jag har en lister allegra. Toppenbra är den! Klipper tjock päls lika enkelt som man skär smör med het kniv. Första klippmaskinen som överhuvudtaget har klarat min ena hästs tjocka och mjuka päls (vi pratar päls som är 7-8 cm tjock och mjuk som babyfjun) utan minsta tugg eller krångel och då har tidigare maskiner varit betydligt större och dyrare. Lätt är den också och tystgående. Eftersom den är så lätt att klippa med både vad gäller själva klippningen och att hålla i den så är det inga problem att klippa lite större områden heller och man kommer åt överallt. Den lämnar inga fula ränder överhuvudtaget.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
454
Senast: Blyger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
662
Senast: Windy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka