bra bild på hona/hane?

Pontevecchio

Trådstartare
Försöker klura ut vad mina kattungar har för kön, kan man se det
såhär redan första veckan?

Kan se att de ser olika ut men fattar inte vad som är vad :crazy:
Någon med en bra bild eller förklaring?

Sv: bra bild på hona/hane?

Här har du en bild som du kanske får hjälp av. Enkelt förklarat så er en hona ut som ett litet i och en hane såhär :

Nu är jag ingen expert men hanarna har väl längre mellan hålen en honorna???:idea::rofl:

som jag trodde då.. tycker mig se små "bollar" på nån och gissade att det var grabbar.

tack!!

Jag tyckte att jag kunde se ganska snabbt på kattungarna om det var en hona eller en hane, men det var en kisse som var lite svårbedömd (la ut bilder här på buke). Annars tycke jag att det var ganska tydligt med strecket på en hona och det lite mer runda på hanen (den lilla söta Frasse som dog). Kolla också avstånden mellan anus och könsorgan och jämför.

//Julia

tack för svaren!

Satt och kollade igår, de större kattungarna är rätt tydligt killar, sen är två rätt tydligt tjejer. den femte däremot är lurig.

Självklart är favoriten tjej.. ujuj.. jag ska ju inte ha fler katter. eller?

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 068
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama