Bra att ha i väskan

Masqueradee

Trådstartare
Jag har börjat ha ett fodral/necessär med lite grejer som kan vara bra att ha. Idag packade jag om den med:

- Glasögonputs
- Tamponger
- Naproxen
- Våtservetter/handsprit
- Näsdukar
- Plåster
- Tuggummi

Har ni något liknande, och vad har ni alltid med er? Alltså utöver typ plånbok och nycklar.
Jag gillar att ha allt samlat i ett fodral då jag bara kan lyfta med dig det mellan väskor.

Jag har börjat ha ett fodral/necessär med lite grejer som kan vara bra att ha. Idag packade jag om den med:

- Glasögonputs
- Tamponger
- Naproxen
- Våtservetter/handsprit
- Näsdukar
- Plåster
- Tuggummi

Har ni något liknande, och vad har ni alltid med er? Alltså utöver typ plånbok och nycklar.
Jag gillar att ha allt samlat i ett fodral då jag bara kan lyfta med dig det mellan väskor.
Värktabletter, miniskruvmejsel, minihandsprit, måttband, sax. Sakerna ligger dock lösa i väskan.

Jag gick igenom masssa researh for att landa i de "perfekta" grejerna att ha i vaskan och kopte en liten innervaska for dem all att leva i. Har jag nagonsin anvant nagon av dem? Nope.
Nar jag ar ute och ror pa mig sa behover/anvander jag mobil, nycklar, pengar, jobbdatorn och eventuellt ett paraply.

- Glasögonputs
- Tamponger
- Naproxen
- Våtservetter/handsprit
- Näsdukar
- Plåster
- Tuggummi

Jag har sällan väska men jag har gjort liknande kit jag förvarar där jag är ofta. Ett litet fodral i stall 1, ett varsitt på båda jobben,ett i bilen och ett att stoppa ner i eventuell väska. När jag tränade och tävlade aktivt fanns även ett i transporten.
Tycker det är smidigt och valt små fodral, inte mycket större än en binda men rymmer mycket.

Fyller mina med:
* Värktabletter
* Magtabletter
* Mensskydd
* Handsprit
* Plåster
* Ibland en proteinbar.

Jag gick igenom masssa researh for att landa i de "perfekta" grejerna att ha i vaskan och kopte en liten innervaska for dem all att leva i. Har jag nagonsin anvant nagon av dem? Nope.
Nar jag ar ute och ror pa mig sa behover/anvander jag mobil, nycklar, pengar, jobbdatorn och eventuellt ett paraply.
Ja, det finns ju verkligen inte någon "one size fits everyone" eller snarare ett kitt som passar alla. Jag har byggt upp min utifrån vad jag faktiskt brukar sakna; typ tamponger och värktabletter. Sedan jag började ha handsprit (eller liknande) har jag faktiskt blivit bättre på att sprita händerna innan jag äter, så det är en bra grej jag lagt till.

Lite som "eat what you store, store what you eat". Ingen idé att bunkra massa kikärtor, som visserligen håller länge, om man hatar kikärtor!

Jag byter väska hela tiden för jag matchar väska med kläderna så jag har allting i olika necessärer för att det ska vara lätt att bara hälla ned i nästa väska. Ljusblåa enhörningarna är teknikprylar, mörka katten är hygienprylar, ljusa katten är djurprylar, holografiska med fjärilar är allt som inte passar i de andra necessärerna, rosa marsvinet är pengabörs och ”drugs bunny” är mediciner mm. Nu ligger där också vantar och så brukar jag ha en påse om jag gör inom butiken. Mamma brukar säga att jag har hela hushållet med mig 😅 Undrar hur mycket väskan väger 🤔
IMG_3346.webp

Jag byter väska hela tiden för jag matchar väska med kläderna så jag har allting i olika necessärer för att det ska vara lätt att bara hälla ned i nästa väska. Ljusblåa enhörningarna är teknikprylar, mörka katten är hygienprylar, ljusa katten är djurprylar, holografiska med fjärilar är allt som inte passar i de andra necessärerna, rosa marsvinet är pengabörs och ”drugs bunny” är mediciner mm. Nu ligger där också vantar och så brukar jag ha en påse om jag gör inom butiken. Mamma brukar säga att jag har hela hushållet med mig 😅 Undrar hur mycket väskan väger 🤔
Visa bifogad fil 157805
Jag är också en överpackare!

Jag har en necessär i jobbväskan med
Tamponger
Värktabletter
Deo
Linser + linsvätska
Tandkräm + tandborste
Ansiktskräm
Klädroller
Rena underkläder
Mediciner

Jobbar långa skift och sover ibland kvar på jobbet så då vill jag ha så jag klarar mig.

Eftersom jag numera har en liten vild och galen tvååring med mig nästan hela tiden så är steristrips, nacl och små kompresser alltid med. (Det är inte alltid han som skadar sig men resten av hans umgänge är ganska så vilda de med.)

Det enda jag alltid har med mig förutom mobil och nycklar är tandborste, tandkräm och mitt invisalignfodral, så jag ska kunna ta ut mina tandskenor om jag ska äta eller dricka något annat än vatten. Andra saker tar jag med efter beräknat behov.

Jag har en necessär i jobbväskan med
Tamponger
Värktabletter
Deo
Linser + linsvätska
Tandkräm + tandborste
Ansiktskräm
Klädroller
Rena underkläder
Mediciner

Jobbar långa skift och sover ibland kvar på jobbet så då vill jag ha så jag klarar mig.
Vad har du för deo? Skulle egentligen vilja ha med det också, men mina förpackningar är så stora... Och så köpte jag 2 parfym-behållare från Normal att ha med mig. Totalt värdelöst då båda läckte av att ligga i väskan.

Det som alltid är med:
Bindor
Alvedon
Allergitablett
Penna
Hårsnodd
Halstabletter
Näsduk

Sen har jag en låda på jobbet med deo, hårborste, proteinbar och nudelpaket. Det finnns också vätskeersättning, mer halstabletter, mer alvedon och allergitabletter. Sen har jag alltid extra tjocktröja på jobbet, ofta en piké som jag bara brukar använda vid evenemang men bra att ha vid behov.

Sen brukar jag även ha plåster, skavsårsplåster, våtservetter men är inte lika noga med att det alltid är med.

Jag har röjt min väska lite och en del hamnade på jobbet för påfyllning där.
Men jag har

*Bindor
*Tops (jag har hörapparater, det kan klia rätt rejält ibland i öronen, med tidigare hörapparater var det fruktansvärt så de har blivit kvar som bra att ha
*Plåster
*Bestick
*Nässpray
*Flaskhållare att sätta på väskan
*Lås
*Hårsnodd trots att mitt hår inte längre behöver det
*Förvaring till hörapparaterna
*Servetter
*Värktabletter och andra mediciner mot migrän, magen, allergi och illamåendetabletter osv (Diklofenak supp är med, resten är på jobbet för att fylla på burken där)
*Handsprit (Flaskan är inte med på bild utan på toa och väntar på påfyllning av större flaska där)
*Informationskort om min epilepsi
*Informationskort om att jag donerar mina organ, behövs ju inte men sitter i ihop med mitt epilepsikort
*Hörlurar (ligger på laddning)
*Surfplatta (ligger på laddning)
*Laddsladd till telefonen (laddar hörlurarna med nu)
468777189_10161188589713877_6332316636792126633_n.webp

• Förvånad
Reactions: Sel

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: fejko
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 522
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Satte den här under ryttarhälsa i och med att det handlar mer om mig, ägaren, än om hästen. Och måste även börja med att jag vet att jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 572
Senast: purity_666
·
Övr. Katt Hej! Jag och min mamma har en katt tillsammans som nu är runt 8 år. Katten bor just nu hos mamma, men mamma kommer att flytta till...
Svar
2
· Visningar
1 683
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • "Säljer inte till sällskap"
  • Katthår