Bra kollegor är superviktigt, att jag har det roligt på jobbet och ser fram emot fikarasterna. Jag har dock jobbat på en arbetsplats med fantastiska kollegor men utan fungerande ledning och det var helt kaos och jag mådde skit, så ledningen är en väldigt stor del av att jag ska må bra. Den behöver vara tydlig och stabil. Dessutom är det jätteviktigt för mig att jag känner tillit till mina chefers bedömningar eftersom det är jag som ska föra bedömningen vidare till mina klienter. På min nuvarande arbetsplats har jag fullt förtroende för att cheferna i alla led vill barnens bästa och att ekonomin kommer i andra hand vilket är en stor lättnad. Om min chef gör bedömningen att det inte finns behov av tvångsvård litar jag på det, precis som att jag är trygg i hans bedömning om han säger att barnet måste bort hemifrån. Det gör att jag kan släppa jobbet mycket lättare och att jag kan stå för bedömningarna inför mina klienter.
Jag pendlar och flextid är därför rätt viktigt för mig, det skulle också göra väldigt mycket om jag hade möjlighet att jobba hemifrån vissa dagar. Dessutom är tid för återhämtning efter en stressig period viktigt, men det fungerar tyvärr inte på nuvarande jobb även om jag vet att det är något man strävar efter.
Jag pendlar och flextid är därför rätt viktigt för mig, det skulle också göra väldigt mycket om jag hade möjlighet att jobba hemifrån vissa dagar. Dessutom är tid för återhämtning efter en stressig period viktigt, men det fungerar tyvärr inte på nuvarande jobb även om jag vet att det är något man strävar efter.