Bra arbetsplats

Bra kollegor är superviktigt, att jag har det roligt på jobbet och ser fram emot fikarasterna. Jag har dock jobbat på en arbetsplats med fantastiska kollegor men utan fungerande ledning och det var helt kaos och jag mådde skit, så ledningen är en väldigt stor del av att jag ska må bra. Den behöver vara tydlig och stabil. Dessutom är det jätteviktigt för mig att jag känner tillit till mina chefers bedömningar eftersom det är jag som ska föra bedömningen vidare till mina klienter. På min nuvarande arbetsplats har jag fullt förtroende för att cheferna i alla led vill barnens bästa och att ekonomin kommer i andra hand vilket är en stor lättnad. Om min chef gör bedömningen att det inte finns behov av tvångsvård litar jag på det, precis som att jag är trygg i hans bedömning om han säger att barnet måste bort hemifrån. Det gör att jag kan släppa jobbet mycket lättare och att jag kan stå för bedömningarna inför mina klienter.

Jag pendlar och flextid är därför rätt viktigt för mig, det skulle också göra väldigt mycket om jag hade möjlighet att jobba hemifrån vissa dagar. Dessutom är tid för återhämtning efter en stressig period viktigt, men det fungerar tyvärr inte på nuvarande jobb även om jag vet att det är något man strävar efter.

-Utvecklande
-Flexibla arbetstider
-Tillit till ledningen (ffa närmsta chefen)
-Vettiga kollegor
-Omväxlande och med bra möjligheter att påverka arbetet

Allt detta är nödvändigt för att jag ska bli kvar. För att vara en bra arbetsplats behövs även:

-bra arbetsmiljö (även kontorsjobb är påfallande ofta dåliga numera)
-att jag ideologiskt har köpt in på det vi gör ("nytta" är en väldigt viktig drivkraft för mig)
-att det både är socialt och rymmer möjlighet att vara ifred
-att ansträngning och utveckling lönar sig på ett eller annat sätt

Liknande trådar

Skola & Jobb Behöver era tips på att hantera att man blir utfryst av en kollega. Finns det något snyggt sätt man kan ta det med kollegan eller göra... 2
Svar
21
· Visningar
2 066
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 495
Senast: BernT
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 313
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka