Red_Chili

Trådstartare
Idag gick vi BPH, fröken Wahidah och jag.

En vän följde med och filmade, så ni som vill se hur allt gick till kan kika här: http://www.youtube.com/watch?v=ENDA5GrHjMk :)

Såhär såg protokollet ut som jag fick med hem.
80152_1342971854.jpg

Det enda som förvånar mig är att hon inte var mer intresserad av godiset än vad hon var. Å andra sidan löper hon nu, och när hon löper är hon hysterisk på att markera överallt och lukta på allt där andra hundar varit ;) Att hon inte var mer framåt mot människorna har nog mest att göra med deras konstiga sätt att ta kontakt på. Hon har inget intresse av att gå fram till någon som inte ens tittar på henne och vet dessutom att man inte får. Hade någon gått rakt fram till henne och sagt "Hej Wahidah!" så hade Wahidah varit mycket mer glad.

Sv: BPH-film!

Gick ju med lagotton förra helgen.
Vi fick betygen:

1. Främmande person
Glad i människor - 3
Trygg - 3

2. Föremålslek
Energisk - 0
Lekfull - 0
(Gick runt och nosade av området istället för att leka med nån dum leksak :))

3. Matintresse
Energisk - 3
(Funderar på vad som krävs för 4a, för hon tog allt hon kunde och kämpade sen med det sista tills tiden gick ut)

4. Överraskning
Nyfiken - 4
Arg - 1
Trygg - 3

5. Skrammel
Nyfiken - 1
Trygg - 2

6. Närmande person
Glad i människor - 2
Arg - 0
Trygg - 2

7. Underlag
Trygg - 4

Avstod skott

Över alla moment
Ljudlig - 0
Positiv attityd 3

Har alltid velat göra mh men det går ju inte med blandras, så nu har jag anmält till en BPH ist :D

Åh, vad roligt att se!
Billy har gjort MH och jag vill gärna att båda mina ska göra BPH.
Dvärgpinscher är ändå en ras som är intressant att "mäta mentalitet" på.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka