Diabetikern

Trådstartare
har för närvarande en häst på boxvila och ska så vara i 1½v till.

Små korta promenader får tas vilket vi gör.

Tips på saker för att hålla henne sysselsatt/lugn under boxvilan?

Resterande utav denna vecka så får hon hö i små mängder i olika omgångar men under nästa vecka så jobbar jag så dumt så det blir lite frukost sedan ett hönät för att få pilla lite och inte trampa in höet för mycket i halmen. (vill gärna att hon står på halm och inte hö :) )

Hon är inte själv i stallet då jag roterar mellan 3 andra hästar att hålla henne sällskap.

Hur har ni aktiverat era hästar under boxvila?

Sv: Boxvila

Jag har tur, min häst bryr sig inte om hon får boxvila. Hon står ensam i stallet och verkar nöjd med det. Har ibland lagt in granris som hon kan tugga på, det brukar uppskattas!

Tyvärr har inte jag sådan tur.

Granris ratas bara, men ska testa ändå om inte annat kanske hon flyttar runt det i ren protest :)

Min ena som hatar box brukar få en aktiveringboll för hundar med pellets i, den gillar hon :) Finns även andra hundleksaker för lite större hundar som funkar för häst :)

Tyvärr har inte jag sådan tur.

Granris ratas bara, men ska testa ändå om inte annat kanske hon flyttar runt det i ren protest :)

I förra stallet hängde en av hästägarna upp granris i balaband längst boxväggen och i taket i hörnan. Hästen åt inte mycket av det men uppskattade riset som sysselsättning. Det finfördelades och spottades ut för det mesta:yuck:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 376
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 399
Senast: CFrisk
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 753
Senast: emptyrings
·
Hästvård Sly, bark ,löv, mossa, lingonris, blåbärsris, hallonris etc. Finns det någon forskning/kunskap om vad andra växter än gräs innehåller...
Svar
1
· Visningar
2 356
Senast: Noak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna