Liljan

Trådstartare
behöver lite riktlinjer när det gäller pris på Box .

Har ett stall med där vi just nu har 4 boxar men stallbyggnaden fler. Detta ligger i skåne och har ca 15 min till malmö. Det är skrittavstånd till paddock och manege och har ca 2 ha hagar. Kommer bygga egen paddock i höst men Vad kan jag ta för hyra per box i dagsläget? Nu tänker jag två alt
1 där hästägaren sköter allt själv och kallhyra
2 där det ingår in/utsläpp

Jätte tack för svar
 
Tänk på att det är ganska osmidigt om varje hästägare själv ska ta in och ut, det blir lätt oro bland hästarna om alla ha olika tider.

När jag stod installad utanför Malmö betalade jag ca 2500kr/månad inkl utsläpp/insläpp, strö och grovfoder. Det fanns ridbana och det ena stället hade jättefina ridvägar.
Det där med höga stallpriser har inte riktig slagit igenom i de trakterna än, konkurrensen är ganska hård.
 
Tänk på att det är ganska osmidigt om varje hästägare själv ska ta in och ut, det blir lätt oro bland hästarna om alla ha olika tider.

När jag stod installad utanför Malmö betalade jag ca 2500kr/månad inkl utsläpp/insläpp, strö och grovfoder. Det fanns ridbana och det ena stället hade jättefina ridvägar.
Det där med höga stallpriser har inte riktig slagit igenom i de trakterna än, konkurrensen är ganska hård.


Detta är till samma hästägare i så fall. Hade tänkt mig 1000kr låter det för mkt?
 
När jag hade häst ungefär på samma plats, kanske lite närmare Malmö. Så betalde jag 600 per box inkl el och vatten. Det var typ kallhyra så jag skötte allt själv med hästarna. Jag hade tillgång till en vinterhage och ett bete plus att stallägaren tömde gödselhögen i det priset.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 951
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 911
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 063
Senast: Cilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 010
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp