Boxertråd!

toughcookie

Trådstartare
Visst är det väl fler än jag här på Buke som har boxer?

Jag har ju i en tidigare tråd berättat lite om att jag "blev med" boxer helt oplanerat.

Hur som helst så har jag nu efter två månader tagit beslutet att han ska stanna i familjen, han är totalt sjövild, genomsnäll och så ful att han är bedårande:love:!

Boxer har egentligen aldrig stått på min lista över tänkbara hundar men nu är jag SÅLD, skulle det inte gå vägen med den här så kommer jag garanterat att fundera på en boxervalp när livet tillåter tid för valp igen.

Och för er som hjälpte till i förra tråden så var han veterinärt ok vad gällde vattenintaget och kisseriet. Även kliandet är så gott som borta (men triggas om han går upp i stress).

Nu är han anmäld till sin första utställning och efter det ska han kastreras och om allt går som det ska så blir det agilitykurs, rallylydnad och sökträning till våren.
Det kommer att bli en utmaning med tanke på att han är så gott som döv men jag har gett mig sjutton på att det ska fungera!

Så kom igen nu, berätta om era boxrar och vad ni har för er!

Ps, är det bara min som är så gott som omöjlig att fotografera? Kameran hänger inte med i svängarna så allt blir suddigt:devil:

Sv: Boxertråd!

Välkommen i klubben! :D

Min tokiga, söta, finaste, glada, underbara, roliga, vilda, fantastiska mystjej heter Doris och fyller snart 2 år. Vi hade boxer när jag var liten men detta är min första egna. Kommer nog aldrig att vilja byta ras. Dom är ju minst sagt speciella :love:

När jag köpte henne hade jag enbart ambitionen att erbjuda ett aktivt familjehundsliv. Detta utvecklade sig snabbt till att vilja springa på utställningar och gå kurser i det ena och det andra.

I mitt tycke är boxern en utmärkt prova-på-brukshund då åtminstone min tycker att allt är skoj, så länge hon får vara med så kvittar det lite vad vi gör. Hittills har vi testat klickerkurs och ett par förberedande tävlingskurser i lydnad och bruks, där vi fått en försmak av de olika bruksgrenarna. Vill gärna vilja komma ut och tävla i framtiden men tycker att jag har för dålig kunskap än så länge. Vi får väl se vad det blir. Huvudsaken är ju att man har roligt och DET har jag haft varje dag sedan jag hämtade min lilla ögonsten!

Var kommer din grabb ifrån? Om du inte vill skriva ut det här så får du gärna PM:a.

Lycka till med din prins!

Jag har ju haft schäfer innan så brukshund är mig inte främmande, men att det skulle bli boxer var ganska oväntat.

Min kille är en omplacering som vandrat runt en del innan han hamnade hos mig (jag är femte hemmet som jag vet om och han var 11 månader när jag hämtade honom) så det har varit två jobbiga månader med att försöka få honom fatta att han är här för att stanna.

Han heter Diesel (PM:ar kennel eftersom jag inte fick honom därifrån).

Klicker funkar inte på honom eftersom han inte hör men han är väldigt uppmärksam och bara jag lär mig att bli tydlig i mina kommandon så tror jag han kan lära sig precis vad som helst!

Många i min omgivning tycker att han är skitsnygg så jag ska bara ställa en gång för att få en bedömning och så är det ju bra miljöträning. Risken är rätt stor att han lägger sig platt på mage och inte rör sig en meter:D.

Personligen tycker jag kanske att han har för stort underbett och för hängande ögon (min syster veterinär vill plastikoperera honom:eek:)

155759_468314271974_579191974_6118363_5452834_n.jpg

Jag hoppas jag har rätt inställningar på facebook för att det ska synas.

Ps, är det bara min som är så gott som omöjlig att fotografera? Kameran hänger inte med i svängarna så allt blir suddigt:devil:

Nä, det finns ingen boxer-inställning på dagens kameror... :devil:

(Min förra daghund Fanny. Jag fattar HEEELT grejen med att fastna för boxer...! Men jag skulle nog inte palla att ha en själv... :o:D)

Ja har oxå en boxer! =D
En 1½ tik vid namn Buffa!

DSC_0128-1.jpg

DSC_8938-1.jpg

Det ser dock oftast ut så här!;) Full Ös - Medvetslös! <33
DSC_8915.jpg

DSC_8914.jpg

2010079.jpg

Januari2010069-1.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok