Boutilism spruta

Smurfmodesty

Trådstartare
Imorgon vid 16 tiden ska min häst få sin första vaccinations spruta mot boutilism.
Kan man rida efter det sent på kvällen eller ska dom vila?

Du kan rida som vanligt, det är bara efter influensa sprutan som man måste ta det lugnt.

Kanon!

Tur jag har en tålig häst, för när vi tog första influensa sprutan så rymde hans hagkompis 2 dar efter. Kan säga att han hade kutat fram och tillbaka i hagen och blivit dyngsur av svett innan nån hade hittat den andra kusen och fått tillbaka dom :o Men det gick bra ändå för min häst... Var en aning nervös ett tag.

Liknande trådar

Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Sirap
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross