W

wisess

behöver hjälp att få reda på vilkent företag som tillverkar det. våra vetrinärer här nere (tyskland) visste inte ens att det fanns ett vaccin så nu ska jag vara en räddare i nöden.

och hur ofta har ni vaccinerat era hästar. grundar ni först eller ett e en om året som gäl:confused::confused::confused:ler.

Sv: BotVax

Grundvaccination, tre sprutor som ges med en månads mellanrum.
Därefter revaccination, en spruta varje år.

tackar och bugar. vet du vilken företag som tillverkar vaccinet?

Ingen aning.
Heter det BotVax? Jag har sökt i FASS, men hittar ingenting.

I mina hästars vaccinationsintyg står olika beteckningar för botulismvaccinationerna:

Bot-Vax B
Bot tox
Bot.vac
Bot.vax
Botvax
Botvac
Botvax B

Förvirrande, eller hur?

verkligen.

pratade med min vet hemma och han visste inte heller... han får det bara från apoteket...

behöver hjälp att få reda på vilkent företag som tillverkar det. våra vetrinärer här nere (tyskland) visste inte ens att det fanns ett vaccin så nu ska jag vara en räddare i nöden.

och hur ofta har ni vaccinerat era hästar. grundar ni först eller ett e en om året som gäl:confused::confused::confused:ler.

Neogen Corp. USA. Ser det ut som. Vaccinet heter Botvax B.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 829
Senast: cewe
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka