zalleg

Trådstartare
Inleder min tråd med standardrubriken: osäker på vart jag skulle posta tråden. Ligger den fel får gärna moderatorn flytta den.

Jag funderar på att beställa hem en BoT t-shirt, då jag har fruktansvärd värk i mina axlar. Pga inflammerade muskler som jag inte orkar ta itu med. Har provat Voltaren plåster som typ har samma effekt, det värmer till 40 grader. Och oj vilket skillnad! Men har inte lust att köpa nya plåster var 4:e dag då de är grymt dyra.

Men till min fråga.
HUR funkat BoT? Tar det bort inflammationen eller hämmar det bara symptomen sas.
Har inte ont på jobbet, men däremot när jag sätter mig i bilen på väg hem. Och försvinner när jag kommer tillbaka till jobbet.
Jag tror orsaken till värken ligger i att jag skrapar skit och lyfter grisar 8h per dag.
Så VART ska jag ha tröjan?
Där orsaken till problemet är, eller där jag har ont?
Kan inte prova mig fram, har jag den en dag på jobbet så får jag ha den kvar där. Den lukten går aldrig bort.
 
Sv: BoT

Det tar inte bort några inflammationer men däremot värmer det och därmed ökar blodcirkulationen vilket i sin tur kan skynda på läkningsprocessen och även verka smärtlindrande. Tänker inte gå in på hur dom påstår att deras mirakelprodukt fungerar på andra sätt men jag har själv fått bra effekt på både mig själv och hästen trots att det inte finns någon vetenskapligt bevisad effekt vad jag förstått mer än att värme kan vara smärtlindrande. Får du ont på jobbet skulle jag tipsa om att ha tröjan hemma och sen medvetet slappna av i dom muskler som gör ont när du jobbar så ofta du kan. Muskelsmärta av monotona rörelser beror ofta på att muskeln inte slappnar av helt i mellan att den används och därför samlar på sig mjölksyra.
 
Senast ändrad:
Sv: BoT

Då kör jag på att ha den hemma och i stallet, där jag har ont.
Tack!
 
Sv: BoT

Rapportera gärna hur det går! Jag har funderat på att köpa BoT till min nacke och svank, men inte tagit mig för än... det är ju lite kostsamt. Vore intressant att höra hur du tycker det funkar.
 
Sv: BoT

Jag använder BoT nackvärmare när jag spänt mig o fått ont i axlarna, fungerar faktiskt! Samma sak med mitt armbågsskydd som används när tennisarmbågen gör sig påmind. Funkar bra även där. Hästen som får galliga ben nångång ibland och har spatt han får på både benlinda o hasskydd o gallan är borta på en natt.

Tycker absolut du skall investera i BoT till dina axlar! Tänk på att ha den närmast huden bara! O jag hade nog bara haft den på hemma, inte mysigt att svettas ner den på jobbet(o lukta gris om den...) om inte du köper två då solklart! Jag har ju mitt nackskydd bara hemma men det är på jobbet jag spänner mig o samlar ihop till värken.
 
Sv: BoT

För att få maximal effekt av bot så ska man använda den dygnet runt och minst 8 timmar/dag.
Jag har fått enormt bra effekt av bot och kan faktiskt inte klara mig utan den idag med all den värk jag har.
Jag skulle alltså råda dig att köpa två tröjor, en att ha på jobbet och en hemma övrig tid. Ju mer du använder bot-tröjan desto bättre effekt kommer du att få. Bot ger också mer effekt när man rör sig eftersom kroppen då blir varmare och mer värme reflekteras.
Något som förmodligen också skulle kunna hjälpa dig är bot-bäddmadrassen om du inte vill köpa två tröjor eller som alternativ när du sover.
Bot fungerar ju så att den reflekterar kroppens egna värme och på så sätt ökar genomblödningen och inflammationer läker och smärta lindras. Det är viktigt att man vänjer in den sakta för annars kan man få mer ont eftersom det är så effektivt. Ökad genomblödning gör nämligen ont om det blir för mycket. Jag brukar börja med en halvtimme några gånger per dag och sedan öka sakta men du känner ju själv hur länge du kan ha på den men det är ju bäst att ta av den innan du får ont.
 
Sv: BoT

Uppdaterar tråden lite.
Den 13 februari fick jag hem min tröja, stack lite när jag använder den de första dagarna, men efter det så har jag på mig den direkt efter jobbet till sängdags. Ca 7h /dag.

Tvättar jag den får jag ångest för jag inte har den på mig :D

Den fungerar oerhört bra! Handen somnar inte längre när jag kör bil, den sover för det mesta inte / inte hårt när jag vaknar, och axlarna bränner inte!
Märker även skillnad på jobbet när jag inte har den på.

Det blir bara bättre och bättre, så jag rekommenderar starkt att man lägger pengar på bot:s produkter om man har ont någonstans!
 
Sv: BoT

Vår dotter har reumatism. Hon har BoT som strumpor, handledsskydd, armbågsskydd och knäskydd.
Armbåge/knä upplever hon inte att det funkar, däremot de andra.

Jag själv använder nacksskyddet men är tydligen väldigt känslig och får kraftig huvudvärk om jag har den för länge.
Rent generellt verkar det som om man måste prova sig fram, det ena passar inte den andre osv osv.

Till hästarna har jag BoT lindor som går att använda både fram och bak, använder dem lite olika, före träning, efter träning, korta stunder, över natten.
 
Sv: BoT

jag har BOT t-shirt och strumpor då jag får ont i rygg, axlar och fötter av mitt arbete i äldrevården.
Jag tar på mig det på kvällen och har på mig hela natten. även om ajg haft ordentlgit ont och kännt mig sliten på kvällen så känns jag som ny när jag vaknar :D
tycker det är fantastiskt!
 
Sv: BoT

*delvis kl*

Drar upp en gammal tråd för jag undrar hur det har gått för er som har BoT-produkter, märker ni någon skillnad?

Är det någon som provat deras trosa/kalsong och/eller långkalsonger?

Jag har en bråkig höft som fullkomligt hatar fukt... jag har artros i den :(
Funderar på att prova BoT - vad tror ni?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 878
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 762
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 901
Senast: Josseliten
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp