BoT på nu friskt ben fråga

U

Uddatyp

jag brukar linda min häst när jag rider och under natten pga den föredetta senskadan som nu är läkt, jag är extra försiktig.

men iallafall så reagerar de nu läkta benet mycket mer på BoT än de andra benet? jag har vart inne och kollat med UL för säkerhets skull men de är ingen blödning och senan är hel så de är inget sånt.

de är samma när ja har tagit av lindorna då blir de andra benet kallare fortare än de andra..

någon som kanske vet varför de blir såhär?

Sv: BoT på nu friskt ben fråga

Du menar alltså att det tidigare skadade benet håller en högre temperatur längre än det hela benet?
Använder du BoT på båda benen?
Under skadeperioden, använde du då BoT på båda benen?

ja, han har BoT på båda benen, och han har haft dom under hela skadetiden på nätterna också.

De skadade benet reagerar kraftigare på BoT än de andra helt enkelt, både värme och tjocklek..tjockleken försvinner direkt när jag tagit av dom och dom blir smala och fina men med de skadade benet tar de längre tid för..

de va inget jag tänkte på när de va skadat, för då tänkte jag att de va så de va pga skadan då..men nu ska ju allt vara läkt enligt UL och jag har endå kollat upp de 2 extra gånger..

Det kan ju vara så att det finns "mer att behandla" i det tidigare skadade benet. Jag säger absolut inte att det fortfarande är skadat, men bara att det är lite mer ärrat om man säger så. Jag själv använder massor med Bot produkter på mina hästar och får fantastiska resultat. Jag tror inte det är nånting du behöver oroa dig över faktiskt:D

Glömde säga att en av mina hästar får liknande som din häst. Han är lite varmare i ena benet efter man har tagit av BoT. Men vi var inne på kliniken i torsdags och han blev böjd, röntgad och så och hade inga problem med något ben. Alla ben är ju inte helt identiskt lika, och speciellt inte om man har haft problem med det ena.
Usch va rörigt det blev?:rofl:

jo de är nog nåt sånt, vet. hittade ju inte heller något och skadan är ju inte kvar..men man blir ju lite orolig.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet att det finns oräkneliga trådar om detta, men men. Valpen är nu 14 veckor. Hon är nästan otäckt intelligent och lättränad...
Svar
1
· Visningar
1 720
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 403
Hästvård Hej! Min familj har en häst som har haft kotsenskidesinflammation. Jag vet några som har haft skadade hästar som har lindat benen med...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 940
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur