Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag har tyvärr lyckats slarva bort stamtavlan till min katt. Jag fick med den från uppfödaren men sedan har den mystiskt kommit bort. Kan jag beställa en ny från Sverak, och vad kostar det isåfall? Eller måste uppfödaren beställa en ny? Hittar ingen info på hemsidan
Man kan beställa en ersättningsstamtavla mot en viss avgift (150 kr). Om uppfödaren har gjort en formell ägarändring till Sverak eller om du ägarregistrerat kattens id-märkning i Sveraks id-register (och det därmed har gjorts en ägarändring), så kan du skriva under ansökan. Om inte, är det uppfödaren som ska göra det.
Här står mer: http://www.sverak.se/sverak/Top_innehall/blanketter_pdf/Latkatt_ersattningsstamtavla.pdf
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.