Bortsprungen valp, Karlaplan sthlm

Mayalv

Trådstartare
I eftermiddag när vi va ute så tog sig en liten 13v valp (korsning whippet/sharpei) ur sin sele nära Karlaplan i Sthlm och sprang upp för vallhallavägen. Vi hjälpte till att leta i ca en timme men såg inte ett spår av den. Tyvärr var hon stressad och rädd så hon brydde sig inte om vår hund utan sprang bara iväg.

De är ju en väldigt trafikerad väg och vädret gjorde att man såg dåligt (snöade ganska kraftigt och var mörkt) så hon försvann fort ur sikte.

Nu vet vi inte hur det gick om de fångade henne men skadar ju inte att efterlysa henne här också. Men när jag pratade med dem så var hon inte fångad (har numret).

Sen kan jag inte låta bli att känna hur man själv skulle må om ens egen hund försvann längst en sån väg och sedan var omöjlig att hitta, vilken panik! Finns ju inte så mkt mer att göra än att be alla kolla, leta själv och självklart ringa polisen men mer än så kan man ju inte göra. Ucha, jag vill inte ens tänka på det. Å en så liten valp...

Ska kolla med dem senare om hon är hittad, hoppas verkligen det.

Sv: Bortsprungen valp, Karlaplan sthlm

Usch, en liten valp :cry: Stackaren, kan inte göra mer än att hålla tummarna för att dem hittar den!

Sv: Bortsprungen valp, Karlaplan sthlm

Varför i h-e får man för sig att korsa sharpei och whippet...? :eek: :crazy:

Usch vilket läge, gud så dåligt man måste må när ens hund har försvunnit, speciellt valp och i detta kalla väder!

Håller tummarna för att den lilla klarar sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 182
Senast: snorp
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap... 2
Svar
37
· Visningar
6 777
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
18 168
Senast: Viva
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka