Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Jo precis!

Jakt på fällor är i full gång, hoppas verkligen att vi får tag i några! Känns lite som enda chansen... Ev att få honom framför bilen och kunna fånga honom med håv men det känns väldigt osäkert, och risken att han då försvinner ifrån detta stället där han nu hållt sig är ju stor, och då är vi tillbaka på noll igen...

Lider med dig, har själv letat efter en rädd hund i skogarna.
Han sprang flera mil tills han inte orkade mer och bara la sig ner på en liten stig mitt i skogen. Lyckligtvis hittade en man honom och ringde polisen. Som tur var behövde han bara återhämta sig, få dropp och äta 70(!) köttbullar för att bli sig själv igen.
Hoppas det slutar lika lyckligt för er!!

Har ni inte hittat honom än. Usch va hemskt. Önska ja kunde hjälpa till men bor nere i Dalsland, Men skickar massa styrkekramar.

Vi ska försöka få tag i fällor, ringer runt för fullt.
Han syntes idag i området där vi tappade bort honom i fredags, men han sprang förfullt och på 3 ben.
förhoppningsvis så stannar han kvar i området så att vi kan sätta ut fällor och få fast honom...

Tänk om han är tillbaks och letar efter nåt bekant. Har ni möjlighet att vaka i bilen i området nån natt...?

Vi har ställt ut bon med filt och gamla saker som luktar hemma (både gamla och nya hemmet) i området, samt mat.
Nu snöar det ute, så det positiva med det är ju att man ser spåren efter honom om han är och rör sig i området.
Alla i byn håller koll och tittar efter honom, vi far runt där och håller span, bara och vänta och se.
Har inte fått tag på några fällor än, ev att vi får tag i någon imorgon, jag skulle återkomma då.

Har pratat med en kusin som bor i samma område, ungefär. Hon skulle åka dit och gå runt och hålla ögon och öron öppna allt hon kunde.

Finns det inga hundar här i Sverige som är tränade att söka/spåra andra husdjur? Det är ju inte helt ovanligt i andra länder.

*kl

o fy :( vi håller alla tummar o tassar här hemma för honom!!

ska tänka på det du sa om reflexer också. alltid bra o ha på, dag som natt!

Vad snällt!

Det finns en kvinna i sthlm, men här uppe finns det ingen.
Om han inte återfinns, eller om han inte går att rädda om han återfinns (jag börjar tyvär ge upp hoppet om det med tanke på skadorna han har och hur länge han varit ute) så vet jag däremot vad jag vill träna med min nästa hund.

Fragile: Reflexer är toppen, man vet aldrig när dom behövs!

Kan man inte engagera henne då? Hon borde ju vara flyttbar så att säga...
Han låter ju som han är rätt illa skadad Din lilla men han låter också som han är ganska tuff och kan klara sig igenom mycket.

Kusin har inte sett eller hört nåt men hon tar en runda med sina hundar imorron med.
Håller tummar och tår och tassar här hemma att han hittas snart.

Vad snällt!

Det finns en kvinna i sthlm, men här uppe finns det ingen.
Om han inte återfinns, eller om han inte går att rädda om han återfinns (jag börjar tyvär ge upp hoppet om det med tanke på skadorna han har och hur länge han varit ute) så vet jag däremot vad jag vill träna med min nästa hund.

Jag har redan blivit inspirerad :angel: Vovven behöver en uppgift, och ska börja träna sök i liten skala och se om detta kan passa. Har inga stora förhoppningar men även en klumpig blandis kan förvåna :)

Knapplån.

Gud vad hemskt :( jag och Totte håller tummarna här hemma och tänker på er.

KL
Usch vad hemsk att ni är av med er hund. Har följt er i pudeltråden att ni skulle skaffahund och så händer detta. Jag håller tummarna för att ni får tag i er hund

Jo det är hemskt :(
Ingetn ytt ännu, har varit ute på lägdan där vi sett spår utav honom i snön, och lagt ut mat här och där, byggt bon och sånt men ingenting är rört, dock är det det enda vi har att gå på för tillfället.
Nu har han varit borta i en vecka :(

ÅH, jag som så innerligt hoppades på att ni hade hittat honom nu!:cry:

Bra att ni ser spår från honom, går dom följa någon längre sträcka?
Hoppas verkligen ni får fatt i hunden och att han inte är allt för skadad..

Nej det är en lägda som han irrat runt på, inte idag utan igår, det går inte att följa dom, vi har försökt, och gått och lyft på varenda gran i närheten, och varenda gran som står en bit bort, men ingen träff, tyvär!

Men än ger jag inte upp, vädret är milt, det skulle bara få snöa lite så att vi får nya spår att följa...

ush, jag vet vad ni går igenom.. :(

Här om året, sålde jag en tik, som bara några veckor efter ankomst, blev skrämd av smällare och försvann..
Hon syntes bara till en gång under nyårsnatten, sen spårlöst borta.
Trots intensivt letande, så vet vi inte mer i dag, än att hon sprang på vägen med kopplet släpandes efter sig, och att en bil följde efter.
De fick faktiskt ut ett par blodhundar som sökte efter henne!
Men spåret ledde till ett hus, där de mystiskt försvann..
Jag hoppas i hjärtat att hon har det bra, vart hon än nu befinner sig.
(tråd finns om du kikar i mina gamla trådar. )

Ni har ju fortfarande chansen att få fatt i hunden, då han syns till och att ni sett spår, hoppas innerligt för er skull att han kommer till rätta.

Tips som jag kom på nu, ring till posten och be postgubbarna hålla koll när de delar ut post på morgonen!
Kolla med ridskolor om de har lust att ta en skallgångskedja till häst och leta?
Gärna efter lite nysnö, för då kan man ju kanske följa spåren?

Hoppas hoppas verkligen att han hittas så snart som möjligt så han får hjälp med sitt ben..

åh men gud så hemskt....
mina tankar finns hos er och jag hoppas verkligen att han kommer till rätta!

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 426
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 732
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka