Sv: Bortsprungen hund
Nu har han blivit sedd igen!
Han har rört sig ifrån området innan Varuträsk, till Varuträsk och förbi, över 95 och över till Bjurån.
Det var några som såg honom idag, han verkar halta riktigt illa, först nu på vänster och sedan höger, men han saktar inte av utan springer i 35 km i timmen framför bilen...
Vi var ute, 6 personer 4 hundar varav en löptik, dom andra spårhundar men inget spår hittades, ingen reaktion alls, sen vart det för mörkt för att fortsätta och vi tappade bort honom, igen.
Usch, är så uppgiven, vet inte hur vi ska få tag i honom, när han inte reagerar på någonting och när han trots skadade bakben (han har kanske blivit påkörd, vem vet) det har regnat hela dagen nästan, men inatt ska det frysa på och sen hålla sig på minus, och jag är livrädd för att han ska frysa fast någonstans. Mat finns det ju lite i skogarna, är jakt och det ligger lite allt möjligt smaskigt här och där, så går han bara av vägen och hittar det så klarar han sig ju ett tag så sätt...
Lilla fina skrutten!
Vet inte riktigt nu, eftersom att han inte verkar stanna på ett ställe, han rör sig hela tiden och han reagerar varken på människor, hundar så vet jag inte riktigt hur vi ska få tag på honom.
Även om jag känner hopp att han lever, så känner jag mig modfäld, över skadan, hur långt han springer och hur vi ska få tag på honom.