E
emmen
När jag gick hem igår kväll var det en katt på vägen som sprang fram till mig och jag klappade den lite. Den var väldigt kelig och försökte klättra upp i knäet nästan direkt. Sedan följer den efter mig hem (var bara någon minut hemifrån så det fanns ingen risk att den tappade bort sig på den vägen) och jag stannar upp och gosar lite mer med den innan jag går in. Kikar ut genom fönstret en timme senare och katten sitter kvar på trappan. Tänker att den tröttnar väl och går hem så småningom men när min mamma ska ut och hämta tidningen imorse så är den fortfarande kvar. Vid tolvtiden ska jag iväg och skymtar katten på grannarnas tomt. Kommer hem runt middagstid och då sitter en liten pojke och kelar med katten utanför ett hus längre ned på gatan, frågar om det är deras katt men det är det inte. Runt åtta ikväll går jag ut på gatan för att titta om katten är kvar, och då sitter den utanför pojkens hus men springer fram så fort den ser mig och följer istället med mig till tomten.
Tror katten kan ha villat bort sig? Känns som att den borde ha gått hem under förra natten eftersom den verkade vilja in och att den är väldigt sällskapssjuk. Istället för att sitta och vänta utanför främlingars hus i flera timmar.
Tror katten kan ha villat bort sig? Känns som att den borde ha gått hem under förra natten eftersom den verkade vilja in och att den är väldigt sällskapssjuk. Istället för att sitta och vänta utanför främlingars hus i flera timmar.