Tussemaja
Trådstartare
Jag håller på att vänja in min pimpinetta dam på hö. Hon har troligen i hela sitt liv ätit hösilage/ensilage så hon är mycket tveksam till hö trots att det är kalashö som alla de andra hästarna kastar sig över. Jag försöker blanda med hösilage men hon plockar effektivt ut och äter hösilagesstråna och sorterar bort höet.
Hon är inte i dåligt hull men samtidigt en häst som fort tappar vikt så jag vet inte hur jag ska göra...
Kan en häst stå och vara hungrig hur länge somhelst om den inte får det den vill ha - och - som katter - nästan svälta ihjäl? Hoppas ni begriper att jag skojar - jag skulle aldrig låta min häst stå och fara illa, men samtidigt är det väldigt viktigt att hon lär sig äta hö eftersom det är det jag vill satsa på framöver...
Vad skulle ni göra? Vill väldigt gärna ha goda råd!
Hon är inte i dåligt hull men samtidigt en häst som fort tappar vikt så jag vet inte hur jag ska göra...
Kan en häst stå och vara hungrig hur länge somhelst om den inte får det den vill ha - och - som katter - nästan svälta ihjäl? Hoppas ni begriper att jag skojar - jag skulle aldrig låta min häst stå och fara illa, men samtidigt är det väldigt viktigt att hon lär sig äta hö eftersom det är det jag vill satsa på framöver...
Vad skulle ni göra? Vill väldigt gärna ha goda råd!