Bortfrakt av grejer?

Svarta

Trådstartare
Hej! Jag är en person som inte känner någon som kan hjälpa mig och har inget körkort själv. Så jag undrar om någon har tips på att om jag vill ha en massa grejer bortkörda till sopstationen typ trasiga möbler och sånt så vad ringer man för sorts firma då? Jag har försökt googla på budfirma och sånt men tycker inte att jag hittar rätt. Samt vad kan det tänkas kosta? Jag blir jättetacksam för seriösa svar.
 
Sv: Bortfrakt av grejer?

Här brukar kommunen hämta "grovsopor" kostnadsfritt en gång varje vår. Det kommer ett meddelande om vilken dag man i så fall ska ha ställt ut sakerna vid vägen så tas de om hand. Du kan ju kolla med renhållningen i din kommun om de har något liknande system.
 
Sv: Bortfrakt av grejer?

Någon form av allservice, möjligen pensionärstjänst.

Runt 350 kr/h plus moms, c a 40-60 kr milen är väl rimligt att räkna på (exkl. moms då).
 
Sv: Bortfrakt av grejer?

Ring Farmartjänst?

Lantbrukets stödfirma. Lantbrukare erbjuder sig, sina maskiner, fordon och redskap att hyra. De brukar göra i princip allt ;) - från att mata djurparksdjur med traktorn till att stå trafikvakt vid vägbyggen.

Säkert kan någon bonde koppla ett släp till bilen och köra bort dina saker?
 
Sv: Bortfrakt av grejer?

Då gäller det att hinna före vårbestyren, som härnere är i gång. Numera kör de och vårar dygnet runt här, för att få klart.
 
Sv: Bortfrakt av grejer?

Man kan beställa ut en container från renhållningen. Prata med grannarna så kanske ni kan gå ihop om en.

Det man behöver tänka på i sådana fall är att beställa rätt annars kan det bli dyrt. Bl.a. gips, tegel o elektronik får inte blandas med brännbart. I vissa kommuner får man inte heller skicka med fjädermadrasser i brännbart.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 294
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 747
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 330
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp