Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Till korthåriga marsvin som teddy och self så ska man använda borste men till långhåriga ska man använda kam eftersom det sliter mindre på pälsen. Det brukar finnas bra kammar och borstar till katter som man kan använda till marsvin.
Okej, kan man använda kam till både lång och korthåriga då? Jag har en av varje och det känns onödigt att köpa två?
Kan man använda en vanlig såndär kam som alla gammla gubbar använder?
Okej, nej det är främst långhåret jag tänker på. Hon är jättefin i pälsen och inte tovig på något sätt men hon fäller lite så jag vill hjälpa henne lite..
Men det blir inte elektricitet mellan kan och päls om man har en plastkam då?
Det går att blöta pälsen om det blir så men mina blir inte elektriska i pälsen av plastkammen.
Kan ju bero på vad för pälskvalite marsvinet har också om det uppstår.
Vissa marsvin är ytterst känsliga om sin häck
Jag har en som är helt hopplös. Hon hoppar och studsar och ofta upp i min famn och in under min arm.
Hon är långhårig men hatar att bli kammad eller klippt. Är väldigt känlig när det kommer till bakdelen speciellt.
Hennes halvsyster däremot ligger helt stilla och tyst.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.