Borrelia hos människan

prinsessfeminist

Trådstartare
Har någon erfarenhet av att ha fått borrelia där behandling satts in relativt sent, dvs när patienten haft symptom med synrubbningar, temporär talsvårighet och svårighet med fokus/minne och balansproblem? Lägg till att ena sidan benet/armen och hand/fingrar inte fungerar som den brukar.

Hur snabbt blev personen i så fall återställd?

Jag vet att det kan ta låååång tid, men vad kan göras för att hjälpa läkandet?
 
Har någon erfarenhet av att ha fått borrelia där behandling satts in relativt sent, dvs när patienten haft symptom med synrubbningar, temporär talsvårighet och svårighet med fokus/minne och balansproblem? Lägg till att ena sidan benet/armen och hand/fingrar inte fungerar som den brukar.

Hur snabbt blev personen i så fall återställd?

Jag vet att det kan ta låååång tid, men vad kan göras för att hjälpa läkandet?
Det enda jag vet är en vän som fick det på 80-talet och det tog lång tid innan en naurolog till slut begrep vad det var. Han fick ligga i Huddinge med penicillin intravenöst i någon vecka och hade sedan sjukgymnastik länge. Så länge vi umgicks - några år efter det - så var han påverkad i sin rörlighet och motorik.

Sannolikt är läkarvetenskapen bättre rustad numera.
 
Det enda jag vet är en vän som fick det på 80-talet och det tog lång tid innan en naurolog till slut begrep vad det var. Han fick ligga i Huddinge med penicillin intravenöst i någon vecka och hade sedan sjukgymnastik länge. Så länge vi umgicks - några år efter det - så var han påverkad i sin rörlighet och motorik.

Sannolikt är läkarvetenskapen bättre rustad numera.

Ja, säkerligen. Man kände knappt till borrelia ens på hundar på tiden. Det låter olustigt att denna person fick antibiotika intravenöst och led så länge efteråt. Han måste vart illa däran.
 
Min mamma fick borrelia som gick upp i hjärnan ( kommer inte ihåg namnet ) . Hon var jättesjuk ca 7 månader med syntubbningar etc tills ambulansen fick hämta henne en dag . Hon fick dropp och penicillin , inom 4 veckor var hon helt återställd igen !:)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 734
Senast: cassiopeja
·
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 077
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp