Philosophia
Trådstartare
Gaia mår inte bra. Förra helgen sprang hon väldigt segt på lure coursingen och var sedan halt i mål, något som gick över samma dag. Bokade en tid hos fysioterapeuten för att kolla upp henne och vi var där idag. Hon har varit hyfsat normal annars hela veckan - möjligen lite seg. Imorse ville hon inte äta frukost, vilket är ovanligt. Vi åkte hur som helsr till fysioterapeuten som konstaterade att hon hade ont in triceps och långa ryggmuskeln. Efter hemkomst så tyckte jag dock att hon var ovanligt slö och även lite varm, så jag tempade henne. Tempen visar 38,9 grader, dvs nästan feber och över en grad mer än hennes normala temp.
Saken är den att hon hade en fästing för ca två veckor sedan som jag hittade pga att hon fick en svullnad stor som en klementin. Funderar därför på om det kan vara någon fästingburen sjukdom, t.ex anaplasma eller borrelia. Vad ska man tro?
Saken är den att hon hade en fästing för ca två veckor sedan som jag hittade pga att hon fick en svullnad stor som en klementin. Funderar därför på om det kan vara någon fästingburen sjukdom, t.ex anaplasma eller borrelia. Vad ska man tro?