fejko

Trådstartare
Sambon och jag är lite nyfikna på Bornholm. Vad finns att se? Är det något man ska undvika?

Bornholm är mysigt. Hela ön är ca 10x20 kilometer stor (liten) så man hinner se det mesta på rätt kort tid. Jag har haft problem med att hitta god mat till vettiga priser, men det går ju inte att undvika att äta.

Tack för ditt svar :)
Hur tar man sig runt? Kan man hyra cykel? Är det mest danska eller svenska turister där?

Jättefina stränder, cykel är nog standardsättet att ta sig runt :) Passa dig för alla spindlar bara..! :eek:

Vi funderar också på en tur dit i sommar. Det ser ut som om man kan köpa en båtbiljett som även gäller på bussarna på ön. Är det ett alternativ? Dvs hur bra är kollektivtrafiken där?

Vi var där för några år sen, och stränderna är helt fantastiska. Det var ett ställe vi var på, tror det hette Dueudde (stavning?), man trodde man var vid Medelhavet, helt fantastiskt. Vi var där en helg, och hann med en hel del grejer under den tiden. När vi var där hade vi bilen med oss över, bor i Sydsverige så det var inte jättelångt för oss att köra till Ystad, men det verkade vara mycket turister som cyklade.

Det är en underbar ö! Jag hade kunnat bosätta mig där om det inte vore för att det är just en ö. :) Det finns mycket att se om man är interesserad av arkeologi och historia. Lilleborg är min favorit men Hammershus är naturligtvis mäktigt.

Liknande trådar

Tjatter Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga? Min är toaletter inbyggda under en trappa...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 925
Senast: sthu
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka