Borlängetips

SaraXX

Trådstartare
Vi ska sova en natt i Borlänge. Vad borde vi se/göra? Två vuxna natur- och historieintresserade typ. Men vi har inte jättemycket tid.
Och var borde vi äta?
 
Vi ska sova en natt i Borlänge. Vad borde vi se/göra? Två vuxna natur- och historieintresserade typ. Men vi har inte jättemycket tid.
Och var borde vi äta?

Geologiska museet givetvis :D

Annars skulle jag säga Rommehed, Framtidsmuseet/2047 Science center (mer för barn dock) och Ornässtugan (där Gustaf Vasa smet från danskarna genom dasset :D).

Sedan är det ju inte långt till Falun och ett visst hål i marken kallat Falu gruva... :angel: och det är en upplevelse :) Är jag hemma kan ni få en privat guide ovan jord ;)

Vad gäller mat har jag noll koll i Borlänge tyvärr.
 

Liknande trådar

Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 557
Senast: lingonben
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 086
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
751
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp