Börjes ridtäcke vs. andra märken

Chili

Trådstartare
Har läst i flera trådar att många här har detta täcke för 179:-, men ingen har sagt vad de tycker om det! Så, berätta nu. Är det vattentätt? Bra kvalité? Finns det andra ridtäcken i ungefär samma prisklass som är lika bra/bättre?
Sen ännu en fråga, föredrar ni ländtäcken eller ridtäcken?
Tack för svar :bump:

Sv: Börjes ridtäcke vs. andra märken

Jeg har det der, fast i svart. Er veldig nøyd med mitt, det er vanntett, ligger godt og er varmt. Også er det stort nok til min hest, andre ridtäcken brukar bli for små i fs men dette er stort!
Har aldri sett like billige täcken i den kvaliteten.

Jeg foretrekker ridtäcken som går framfor sadlen.

Jag köpte det när jag var på Börjes förra veckan, på tisdagen. Eftersom min häst är på bete har jag dock inte haft tillfälle att prova det själv. Men en i stallet har ett sådant från Börjes fast i annan färg (minns dock ej vilken det var riktigt, kan ha det ha varit svart?) de är i alla fall mycket nöjda med sitt!

Men tyvärr kan jag inte uttala mig om det håller tätt eller ej eftersom jag inte har testat det ännu.

Okej, det låter ju urbra! Men är det riktigt stor i FS? Har både tänkt att ha det till mitt varmblod, kanske borde ha en mindre storlek? Han är ganska nätt i typen, ca. 135 i täckesstorlek.

Hej!
Jag har det täcket, det som är olivgrönt och har liten reflex bak (eller hade, försvann nu iom inbrottet :mad: ) Tycker det håller tätt, dock var det lite litet för min häst även fast det var full på det. Har en grov vbl travare.

Tror nog du kan ta full, de är rätt små. Min häst har 145 i täcken och de ligger tajt och kort på honom..

Menar du ridtäcket eller ländtäcket? Nu finns ridtäcket iaf endast som blått, utan reflex, och det är det jag menar.

Chili skrev:
Har läst i flera trådar att många här har detta täcke för 179:-, men ingen har sagt vad de tycker om det! Så, berätta nu. Är det vattentätt? Bra kvalité? Finns det andra ridtäcken i ungefär samma prisklass som är lika bra/bättre?
Sen ännu en fråga, föredrar ni ländtäcken eller ridtäcken?
Tack för svar :bump:
Du kan åka te Charlies de har rea på såna man knäpper framför sadel nu. 250:- för exklusive och capriati...så ja har införskaffat ett ofodrat regntätt från capriati... :d

Ridtäcket. Köpte det på Horseshowen för två år sedan..

Min häst drar 145/155 i vanlige täcken og det svarte fra Borjes (ridtäcke som man spenner fremfor sadlen) er stort til henne i lengden- iallefall ikke lite i str... Hun er grov så det er litt kort på sidene.

Nähä? Jag handlar nästan aldrig där om jag inte måste, tycker de tar alldeles för höga priser (har praoat där och prismärkt saker, inte humana priser alls :devil: ) Älskar dock när de har rea :)
Ska definitivt åka dit och kolla, fanns det inte fodrade och vattentäta ridtäcken på rea?

Förresten, kan man ha ett ridtäcke i något slags filtmaterial underst och sedan ett vattentätt ridtäcke överst? Eller blir det för klumpigt, går det inte att spänna fast båda?
*frågvis*

Ja, till det från Börjes behövs definitivt inget extra... Tänkte mer på den utföräljning som är i en affär i stan, ej fodrade ridtäcken för 250:-. Eftersom jag behöver betala frakten från Börjes landar kostnaden nära 300:-, då kan jag likaväl köpa i stan.
Därav frågan...

Ingen fara på taket ;)
Men du kanske kan svara på min fråga ändå, om du är "insatt"? =)

Jag skulle satsa på ett som redan är fodrat! Blir så bökigt att lägga på två tycker jag..

Ska till den affären idag efter jobbet, får hoppas att de har fodrade på rea :) annars blir jag förvirrad igen... :p

Kan säga att Börjes ridtäcken är väldigt små i storlekarna, min pålla har ingen jätterumpa och mitt gamla från Börjes i full ligger mer ovanpå ryggen än runt rumpan. Nu har jag införskaffat ett jättefint från Ge-Kås för 79 kr :banana: så hon slipper skämmas...

Jag har ländtäcket för 179:- (fast jag köpte förra året, då det kostade 198:-... :mad: ), och är jättenöjd med det!

Det är varmt och vattentätt (fast jag har inte testat det i skyfall, för då rider jag inte öht! :p ) och ligger bra på hästen. Lite litet i storleken kanske, min häst är inte speciellt kraftig och har 130-135 i täckesstorlek, och detta täcke är på gränsen i stl cob.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 999
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 363
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka