Börjat kissa oftare

Zarro

Trådstartare
Jag började träna igen för cirka en månad sedan och då började jag kissa mycket oftare.Blir även ofta kissenödig under/precis efter träningen.
I natt var jag även upp två gånger för att kissa.
Min sambo tycker jag borde kolla upp detta men jag vet inte riktigt vad jag tycker.Någon som vet vad detta kan bero på?
 
Sv: Börjat kissa oftare

Det kan inte vara så enkelt att du helt enkelt dricker mer när du tränar?
 
Sv: Börjat kissa oftare

Som de andra skrivit. Du dricker mer och kissar därför mer. Prova att dricka sportdryck med salter eller t.ex. Resorb. Salterna gör att kroppen kan ta upp vätskan bättre. Jag är hopplös när jag tränar riktigt mycket, måste springa på toa massor med gånger varje natt.
 
Sv: Börjat kissa oftare

Det låter som om du tömmer dina glykogendepåer när du tränar. Normalt och inte farligt.
 
Sv: Börjat kissa oftare

kl

Jag tränar aldrig och har samma problem,jag kan vara uppe både 2 och 3 ggr under en sovperiod trots att jag kissar det sista jag gör innan jag lägger mig,dricker inte kopiösa mängder av vätska,detta har hållt på sen i höstas.
Jag har en B12 brist,kan den ha med det att göra?
 
Sv: Börjat kissa oftare

Jag blev likadan när jag kom igång på allvar med löpträningen.
Men sen blev det som en slags tvångstanke; jag var bara tvungen att kissa i de mest olämpliga situationer :crazy:
Fick veta av min psykolog att det kan hänga ihop med medicineringen, men kan precis lika gärna vara något som blir bra av lite kbt.

Fick mig att tänka på en kompis som alltid blev akut-pinkig varje gång han satte sig i ett fordon utan toalett (bil, buss, tåg, you name it). Ofelbart, efter ca 1 km var man tvungen att stanna för han var nära att kissa ner sig.. Jobbigt läge, men gick över med lite saltlösning och KBT.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
666
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp