Börjat kissa inne!

Philosophia

Trådstartare
Jag har en tik på 13 år som helt plötsligt har börjat kissa inne. Det verkar som om hon inte kan hålla sig riktigt. Ibland kan hon var på väg någonstans i lägenheten men stannar upp och bara sätter sig ned.

Det är aldrig så att hon letar reda på ett ställe utan det verkar komma som en överraskning även för henne. Att man har varit ute för bara ett par timmar sedan spelar ingen roll.

Det är ju lite besvärligt, men vad kan det bero på? Just nu löper hon, kan det ha något med hormonerna att göra?

Sv: Börjat kissa inne!

Hon kan kanske ha urinvägsinfektion?

Annars är ju åldersinkontinens vedertaget både bland människor & hundar.. tyvärr.

Jag tror inte att det är urinvägsinfektion för det är inga småskvättar, utan rejäla pölar. Och hunden är den som ser mest förvånad ut när det kommer,

Sambon påstår att det var likadant förra löpet, men jag tycks ha förträngt det :o . I varje fall kan det inte ha varit lika omfattande.

Pyo? Är inte ett av symptomen att de kissar inne? Hon har iofs inte feber och är väldigt pigg, men jag har förstått att symptomen kan vara diffusa. I och för sig är det väl inte vanligt att det kommer under löpet. Få slå veterinären en signal om detta.

Eller så är det helt vanlig "hederlig" inkontinens. Finns det åtgärder mot det?

Incurin och Propaline används väl mot inkontinens hos hund har jag för mig. Men jag är inte helt hundra.

*gissar och blundar*

Dricker hon mer än vanligt?
Min gamla tik blev sådär i slutet av löp och hon drack då kopiösa mängder och kissade sen bara helt utan förvarning.
Efter några dagar utvecklades detta till livmoderinflammation. Det var visst inte ett helt ovanligt förlopp.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 544
Senast: Fibusen
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
21
· Visningar
4 070
Senast: ls2023
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar