Börjar jag bli för lång??

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

AlvaCarlsson

Hej hej! Har gjort en liknande tråd men nån flyttade den så jag gör en ny.
Jag är iallafall en tjej på 13 år som är runt 152 cm lång och väger nån stans runt 38 kg.
Jag brukar rida en stor shettis på 106 cm i mankhöjd, barbacka då hans sadel bara glider fram på halsen och han fullkomligt hatar svanskappa...

Undrar om jag snart börjar bli för lång?? :confused:
Ägaren tycker inte att det är några problem alls men jag går ändå och grubblar, jag vill kunna rida honom ett tag till, eftersom han är den enda häst jag kan rida just nu då jag inte heller går på ridskola för tillfället.

Tacksam för svar!
PS, om ni vet nåt tips på hur man kan få sadeln att inte glida fram utan svanskappa hade det varit bra om ni skrev ner det.. :)
DS.

Sv: Börjar jag bli för lång??

Så länge hästen och ägaren tycker det är okej gör det nog inte så mycket.

Och ang sadeln så är det bara att byta ut sadeln eftersom inte passar hästen. Finns många bra trådar om sadlar inne på utrustning :)

Tack så mycket för svaret! :)

ALLA och då menar jag ALLA längd och vikttrådar, gällande häst eller ponny, min häst, din häst, du eller jag, SKA och då menar jag SKA hållas i en enda tråd. Och just nu är DEN enda tråden, den tråd som är nålad längst upp i forumet.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1089555

Därför flyttade jag din tråd och den här gången LÅSER jag din tråd i stället - vilket jag skrev tidigare i den nålade tråden att jag hädanefter kommer göra. Jag ville bara vara snäll mot dig och sammanfogade din fråga med övrigas för att du var så pass ny här på forumet.

Mvh

Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Ridning Jag är ny här, har läst runt lite och behöver lite råd. Jag är medryttare i ett stall med mestadels islandshästar. De går på lösdrift...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025