börjar bli orolig!!

F

frukostbulle

jag har en liten cavaliertik på snart 5 månader, problemet är just det att hon är så fruktansvärt liten!

hon var minst i hennes kull och vägde bara 0,4 kg när jag fick hem henne.. nu är hon alltså närmare 5 mån och väger bara 2,1 kg!

har varit hos veterinären och undersökt henne då hon hade lite problem med sin mage och dom tyckte också att hon var väldigt liten men verkade inte överdrivet bekymrade.. hon går på en diet" nu som veterinären har skrivit ut.. men nu har hon alltså legat på 2.1 kg i 3 veckor, utan att ha gått upp ett enda gram..

det är inget fel på hennes matlust och i övrigt är hon pigg och glad..

hundar kanske också kan bli dvärgar??

Sv: börjar bli orolig!!

en del småhundar verkar bli extra små, jag har träffat en cavaliertik som bara vägde runt 3 kg som fullvuxen, och en sheltie som vägde 1,5 kg! båda var pigga och friska.

Liknande trådar

Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 873
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 495
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 502
Senast: Sel
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 066
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar