Börja träna fälttävlan?

D

Donna

Min madam är rädd för vanliga hinder med bommar, naturhinder som stockar osv är hon inte det minsta rädd för så kanske är det en idé att börja träna fälttävlan istället för banhoppning?Men hur sätter man igång?:P tips på några olika "hemmabygda hinder" & så?:)
Ge mig massor av tips nu :bow: :bow: :)

Sv: Börja träna fälttävlan?

Däremot kanske du kan börja träna på naturhinder och se om hon då funkar bättre på vanliga hinder också. Eller helt enkelt bara träna, träna, träna.

Min häst får mycket bättre självförtroende efter att jag tränat lite terräng, det kanske din häst också får.. :)

Om du vill tävla FT så är det ju bara att träna, träna som LC skrev.
Rädslan kommer hon (Du? :p ) nog över någongång, förhoppningsvis.. ;)

Min häst vägrar på 60 cm hinder på banan men ute hoppar han 80 cm rishinder..kanske mna kan tävla teerräng bara istället och inte fälttävlan för där ingår ju dressyr och hopp också...eller:confused:

Det finns inte bara terräng. Mer än på vissa klubbtävlingar förstårs.

Och om det är en häst du har så finns det inte heller så låga klasser som 80 cm.. ;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: Miiikaela_
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 272
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023